W sobotę zakończył się finał światowy IAME International Final. Poznaliśmy tryumfatorów siedmiu kategorii, które rywalizowały we francuskim Le Mans. Zaskoczenia nie było, zwyciężyli faworyci. W czterech kategoriach najszybsi okazali się brytyjscy kierowcy.
WIĘCEJ O POSZCZEGÓLNYCH KATEGORIACH PRZECZYTASZ W DZIALE INTERNATIONAL
(teksty w języku angielskim)
IAME International Final to obecnie najliczniejsza impreza kartingowa świata. W tegorocznej ósmej edycji tego wydarzenia wystartowało aż 504 kierowców. Wśród nich byli Polacy. Maciej Szyszko i David Liwiński, którzy rywalizowali w kategorii seniorskiej. Polacy nie zdołali zakwalifikować się do ścisłego finału. Maciej Szyszko uplasował się na 15. pozycji w finale B, David Liwiński ostatecznie zajął 28. miejsce w finale C.
Tryumfatorem kategorii seniorskiej został Brytyjczyk Mark Kimber, który na mecie finału wyprzedził swojego rodaka Bena Bernicoata. Trzeci na finiszu tej kategorii był Estończyk Siim Leedmaa. W ostatniej fazie wyścigu odpadł z rywalizacji jeden z faworytów Belg Xavier Handsaeme.
W kategorii Senior Pro, w składzie której zobaczyliśmy wiele kartingowych gwiazd zwyciężył utytułowany brytyjski kierowca Dean MacDonald, tryumfator tegorocznego IAME Winter Cup. Tuż za nim uplasowało się dwóch mistrzów świata kategorii OK. Jego rodak Danny Keirle był drugi, Włoch Lorenzo Travisanutto trzeci. Drugi na mecie wyścigu był Brytyjczyk Taylor Barnard, ale pięciosekundowa kara za zderzak pozbawiła go ostatecznie podium finału światowego.
Wśród juniorów tryumfował brytyjski kierowca Oliver Bearman, który na mecie finału wyprzedził Holendra Roberta De Haana, a ten innego Brytyjczyka Joshuę Rowledgea. Jednak trzysekundowa kara za wyjazd poza korytarz startowy spowodowała, że Rowledge został przesunięty na czwartą pozycję, a miejsce na podium zajął jego rodak Oliver Greenall.
Na ostatnim okrążeniu finału juniorów nieoczekiwanie odpadł z rywalizacji lider wyścigu Brytyjczyk Oliver Grey. Powodem utraty prowadzenia i odpadnięcia z wyścigu była eksplozja silnika brytyjskiego kierowcy. To niesamowity pech Greya, który pewnie zmierzał po tryumf w finale światowym.
Czwartą kategorią wygraną przez brytyjskiego kierowcę był biegowy X30 Super Shifter. Tryumfatorem tej klasy został Ashley Sutton. Drugie miejsce w finale światowym zajął Holender Mickey Slotman, a jako trzeciego sklasyfikowano Portugalczyka Rodrigo Ferreirę. I tu również nie obyło się bez kary dla czołowego kierowcy, bowiem na drugim miejscu w finale uplasował się Hiszpan Quique Bordas. Niestety pięciosekundowa kara za zderzak pozbawił go podium.
Wśród najmłodszych kierowców kategorii Minime/Cadet zwycięzcą został irlandzki faworyt Alex O’Grady, który do ostatnich metrów wyścigu finałowego walczył o wygraną z Brytyjczykiem Alfie Slaterem. Trzecie miejsce zajął również kierowca z Wielkiej Brytanii Lewis Wherrel.
Kategorię X30 Mini wygrał nieoczekiwanie Japończyk Kean Nakamura-Berta, który w wyścigu finałowym wyprzedził brytyjskiego faworyta Freddie Slatera. Trzecie miejsce na podium zajął Leo Robinson, również z Wielkiej Brytanii. Ciekawostką jest, że cała trójka to kierowcy brytyjskiego teamu Fusion Motorsport.
I wreszcie w kategorii X30 Master zwycięzył kierowca gospodarzy Johan Renaux, który wyprzedził na mecie Belga Sebastiena Bielandea. Trzeci na mecie finału „mastersów” był Japończyk Takehary Nakamori.
Tegoroczna edycja IAME International Final była ósma w historii finałów światowych tej serii. Zakończona w sobotę impreza była rekordową, jeśli chodzi o frekwencję. W siedmiu kategoriach wystartowało 504 zawodników. Najwięcej miejsc na podium wywalczyli Brytyjczycy, których kierowcy tryumfowali w czterech z nich, a w aż pięciu zanotowali drugie miejsce.
fot. IAME International Final/Tino Cacopardo, Mikko Laine
© ℗ All Rights Reserved
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS