Za nami kolejna edycja IAME World Final znanego również pod nazwą Warriors Final.
W hiszpańskiej Walencji o miano najlepszych kierowców świata rywalizowało prawie 400 kierowców.
Najszybsi okazali się Brytyjczycy, którzy wygrali większość kategorii.
W hiszpańskiej Walencji zakończyła się 14. edycja finału światowego IWF. W imprezie wystartowało 381 kierowców z 46 krajów świata, w tym jeden polski kierowca Oskar Bronikowski, który swój udział zakończył na eliminacjach, plasując się na ostatnim 88. miejscu w klasyfikacji. Imprezę wygrali kierowcy z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji.
Dominacja Brytyjskich kierowców nie dziwi. Każdego roku Brytyjczycy stają na najwyższych stopniach podium IWF25. W tym sezonie wygrali trzy kategorie, w czwartej zajęli drugie miejsce. W całych zawodach wystartowało ich najwięcej, bo 64 zawodników. Drugą siłą byli Francuzi (44), a trzecią Hiszpanie (34). Przedstawiciele dwóch ostatnich nacji wygrali po jednej z kategorii.
Wśród najmłodszych, w kategorii X30 Mini, w której wystartował jadący z hiszpańską licencją Oskar Bronikowski, najszybszym kierowcą wielkiego finału został Brytyjczyk Daniel Ferguson (BMR), który wyprzedził na mecie swojego rodaka Rileya Murro (DK Academy) oraz Szwajcara Aurelio Longhitano. Wspomniany Oskar Bronikowski w czasówce uplasował się na 62. pozycji w gronie 88 zawodników, z kolei w heatach kwalifikacyjnych ukończył tylko jeden wyścig, ostatni, plasując się na 26. pozycji. Ostatecznie, po bardzo pechowych kwalifikacjach zajął 88. miejsce w rankingu po heatach.

W kategorii X30 Junior również najszybszy był brytyjski kierowca, również teamu BMR, Max Endacott. Kolejne miejsca zajęli Juste Mulder z Holandii oraz Alex Martinez Escrihuela. Wśród juniorów wystartowało 110 zawodników.
Flagowa kategoria X30 Senior padła w tym roku łupem kierowcy z Hiszpanii. Wygrał ją Aaron Garcia Lopez, choć metę jako pierwszy minął Włoch Danny Carenini. Jednak kara za incydent pozbawiła go zwycięstwa i zepchnęła na trzecie miejsce. Pasjonująca była walka tuż za jego plecami, w której walczyli Brytyjczyk Zac Drummond i Aaron Garcia Lopez. Różnica na mecie pomiędzy kierowcami wyniosła 0.045 sekundy. W tej kategorii zanotowano rekord 122 zgłoszeń do World Final.
Trzecią kategorią, w której triumfowali Brytyjczycy była X30 Master. Zwycięzcą został Jack Dex, który zameldował się na mecie na drugim miejscu, ale kara dla Hiszpana Pedro Ivarsa Agnostinellego, lidera wyścigu, dała mu zwycięstwo. Trzecie miejsce zanotował Francuz Alexandre-Benoit Bessac.
W kategorii S125S triumfował z kolei Francuz, a raczej triumfowali Francuzi, bo w pierwszej piątce wyścigu finałowego przyjechało ich trzech. Zwycięzcą został Gabin Adam, który minął metę niemal osiem sekund przed rywalami. Drugi był Belg Mirco Wouters, a trzeci kolejny Francuz Andy Ratel.

Podczas IWF 25 minutą ciszy uczczono pamięć ofiar ubiegłorocznej powodzi w regionie Walencja.
Wyniki poszczególnych kategorii
X30 Mini
1 Ferguson Daniel (GBR) = BL
2 Murro Riley (GRB) +0.388 +P4
3 Longhitano Aurelio (SUI) +2.994 +P15
X30 Junior
1 Max Endacott (GBR) +P3
2 Juste Mulder (NED) +0.347 =
3 Alex Martinez Escrihuela (ESP) +1.957 + P3
X30 Senior
1 Aaron Garcia Lopez (ESP) +P1 BL
2 Zac Drummond (GBR) +0.045 +P2
3 Danny Carenini (ITA) +0.780 -P2
X30 Master
1 Jack Dex (GBR) +P3
2 Pedro Ivars Agnostinelli (ESP) +3.306 -P1
3 Alexandre-Benoit Bessac (FRA) +3.917 +P7 BL
S125S
1 Gabin Adam (FRA) +P2
2 Mirco Wouters (BEL) +7.967 +P4
3 Andy Ratel (FRA) +8.788 -P2 BL
fot. @total_creativephotos @boxboxphoto
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone




Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS