Po raz kolejny kartingowi kibice usłyszeli Mazurka Dąbrowskiego podczas dekoracji Rok Cup Superfinal we włoskim Lonato.
Zwycięzcą swojej kategorii został Karol Pasiewicz, a kilku innych polskich kierowców stanęło na podium.
To kolejny dowód na to, że mamy znakomitych zawodników.
Karol Pasiewicz ponownie wygrał Rok Cup Superfinal w kategorii Shifter Rok. Kierowca z Łodzi po raz kolejny udowodnił, że jest najszybszym zawodnikiem świata wśród Rokkersów w kategorii biegowej. Mało tego, jego zwycięstwo jest drugim po ubiegłorocznej wygranej w finale światowym, a więc jest pierwszym polskim kierowcą, który dokonał tej sztuki dwa razy z rządu, czyli został dwukrotnie z rzędu zwycięzcą finału światowego.
Karol Pasiewicz kilkukrotnie wpisał się zresztą do annałów polskiego kartingu. Jako pierwszy polski kierowca, który wygrał Superfinal dwa razy, jako pierwszy polski kierowca, który wygrał dwa razy z rzędu, jako pierwszy kierowca w ogóle, który wygrał dwa razy kategorię Shifter Rok podczas tej imprezy i jako pierwszy, który zrobił to w Shifter Roku dwa razy z rzędu. Najbliżej tej sztuki był Włoch Nicola Marcon, który triumfował w 2016, a w 2017 ukończył wyścig na drugim miejscu. Z kolei odwrotną kolejność zaliczył David Liwiński, bo najpierw, w 2020 roku był drugi, a rok później został zwycięzcą zawodów. Mowa oczywiście o kategorii Shifter Rok.
PRZECZYTAJ: 60 naszych startuje w Rok Cup Superfinal 2025
Drugie miejsce w kategorii Shifter Rok zajął Sebastian Janczewski, tracąc na mecie do Karola Pasiewicza zaledwie 0.253 sekundy. Obaj polscy kierowcy stanowili prawdziwą awangardę najszybszej kategorii tegorocznej edycji finału światowego. Trzynaste miejsce w Shifter Roku zajął z kolei Tymoteusz Ksiądz, który był trzecim Polakiem w tym finale.
Polacy stanęli również na podium kategorii juniorskiej. Co prawda rywalizację Junior Roka wygrał Włoch Matteo Melis, ale drugi był Błażej Kostrzewa, a trzeci Tomasz Cichoracki. Na rozszerzonym podium stanął również Aleksander Rogowski, który uplasował się na piątej pozycji.

W pierwszej dwudziestce Junior Roka znalazło się ośmiu polskich kierowców. Siódmy był Adrian Potępa, ósmy Natan Rybczyński, a w drugiej dziesiątce znaleźli się Kacper Kluk (P11), Borys Błaszczyk (P12), Nikodem Osiecki (P15) oraz Aleksander Mrozik (P20). W trzeciej dziesiątce stawki uplasowali się Miłosz Smuk (P26), Mateusz Wal (P31) oraz Mikołaj Gawlikowski (P32).
Dwójka Polaków stanęła też na podium Senior Roka. Trzecie miejsce zajął Iwo Beszterda, a czwarte Colin Ważny. Rywalizację wygrał Włoch Giuseppe Gagliano, a drugie miejsce zajął kolejny Włoch Andrea Barbieri. Warto odnotować również siódmą pozycję Franciszka Cegielskiego. W finale wystartowało również sześciu innych polskich zawodników. Oskar Hildebrański P12, Marcel Kasprzycki P14, Oskar Chmiel P23, Antoni Lenart P27, Mikołaj Kania P28, Marcin Dokucki P29 oraz Marek Lipkowski P34.
ZOBACZ: Polacy wysoko w czasówkach
Wśród kierowców Mini Roka piąte miejsce wywalczył Jan Gardzielik, a siódmy był Aleksander Pelikański. Rywalizację wygrał Włoch Niccolo Perico, a kolejne pozycje przypadły w udziale reprezentantom Włoch i Nowej Zelandii. W finale zobaczyliśmy również czterech innych Polaków. Paweł Markowski P11, Jan Chojnacki P20, Maksymilian Piątek P21, Dominik Wójcik P26.

Wśród najmłodszych zawodników Mini Roka U10 piąte miejsce zajął Filip Stec, a dziesiąty był Natan Lukas. Wyniki nie są jednak oficjalne, a na kolejność ostateczną będziemy musieli poczekać do rozstrzygnięcia protestu. Nieoficjalnym zwycięzcą zawodów w tej kategorii został Kanadyjczyk Jayden Francisco, a tuż zanim uplasowali się kierowcy ze Stanów Zjednoczonych, Bułgarii o Włoch. Trzecim Polakiem w finale tej kategorii był Radosław Czernicki P23.
[Po weryfikacji protestu 30.10.2025 Polacy awansowali o jedną pozycję]
W Expert Roku szóstą pozycję zajął Adrian Marcinkiewicz, a ósmą Daniel Zając. Z kolei Marcin Wnuk został sklasyfikowany na siedemnastej pozycji, po odpadnięciu z wyścigu finałowego i przejechaniu trzynastu kółek.

Z kolei w kategorii Super Rok najwyższa pozycję wśród polskich kierowców zajął Marcel Rudnicki, który był piętnasty. Pozostali polscy kierowcy uplasowali się w trzeciej dziesiątce stawki. Jako ostatni na mecie zjawił się Bartosz Grzywacz P22, a wyścigu nie ukończyli Łukasz Jezierski P24 i Jan Stencel P25
Podia Polaków w Rok Cup Superfinal 2025
Junior ROK
Błażej Kostrzewa (P2), Tomasz Cichoracki (P3)
Senior ROK
Iwo Beszterda (P3)
Shifter ROK
Karol Pasiewicz (P1), Sebastian Janczewski (P2)
Pozycje polskich kierowców finałach w Rok Cup Superfinal
Mini ROK U10
Filip Stec (P4), Natan Lukas (P9), Radosław Czernicki (P22)
Mini ROK
Jan Gardzielik (P5), Aleksander Pelikański (P7), Paweł Markowski (P11), Jan Chojnacki (P20), Maksymilian Piątek (P21), Dominik Wójcik (P26)
Junior ROK
Błażej Kostrzewa (P2), Tomasz Cichoracki (P3), Alex Rogowski (P5), Adrian Potępa (P7), Natan Rybczyński (P8), Dorian Małek (P10), Kacper Kluk (P11), Borys Błaszczyk (P12), Nikodem Osiecki (P15), Aleksander Mrozik (P20), Norbert Jr Plaszewski (P21), Miłosz Smuk (P26), Mateusz Wal (P31), Mikołaj Gawlikowski (P32)
Senior ROK
Iwo Beszterda (P3), Colin Ważny (P4), Franciszek Cegielski (P8), Oskar Hildebrański (P12), Marcel Kasprzycki (P14), Oskar Chmiel (P23), Antoni Lenart (P27), Mikołaj Kania (P28), Marcin Dokucki (P29), Marek Lipkowski (P34)
Super ROK
Marcel Rudnicki (P15), Bartosz Grzywacz (P22), Łukasz Jezierski (P24), Jan Stencel (P25)
Shifter ROK
Karol Pasiewicz (P1), Sebastian Janczewski (P2), Tymoteusz Ksiądz (P13)
Expert ROK
Adrian Marcinkiewicz (P6), Daniel Zając (P8), Marcin Wnuk (P17)
fot. Joanna Lenart
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone




Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS