Na oficjalnej witrynie CIK-FIA możemy przeczytać wywiad z menedżerem zespołu fabrycznego Tony Karta Giacomo Aliprandim. Jedna z głównych postaci teamu „Zielonych” opowiada o swojej współpracy z drużyną fabryczną oraz roli jaka w niej pełni. W kilku kwestiach padają zaskakujące słowa.
„Jestem dumny, że jestem managerem zespołu Tony Kart” to tytuł rozmowy, którą opublikowano na oficjalnej stronie Światowej Komisji Kartingowej, fiakarting.com. Ze wstępu dowiadujemy się, że Giacomo Aliprandi spędził ponad połowę swojego życia w grupie OTK. A niedawno mogliśmy go zobaczyć w podczas dekoracji Kartingowych Mistrzostw Świata kategorii OK, gdzie towarzyszył kierowcom zespołu „Zielonych” Callumowi Bradshawowi, Joe Turneyowi i Pedro Hiltbrandowi, którzy stanęli na podium.
Aliprandi nie ukrywa, że dostał się do pracy w OTK dzięki rodzinnym więzom z właścicielem koncernu. „Mam szczęście, że mam rodzinne więzi z Roberto Robazzi, prezesem Grupy OTK. Na początku byłem zwykłym pracownikiem w fabryce. Zacząłem 31 lat temu! Potem przez kilka sezonów pracowałem w dziale wyścigów jako mechanik” – opowiada o swojej ścieżce kariery Giacomo Aliprandi. Dziś jest menedżerem zespołu fabrycznego i ściśle współpracuje z Alberto Viglino, Marco Ardigo i Arnaud Kozlinskim.
W dość zaskakujący sposób Aliprandi rozpoczyna swoją odpowiedź na pytanie o rywalizację pomiędzy zawodnikami. „Kiedy kierowcy są wybierani do reprezentowania oficjalnego zespołu, muszą najpierw pomyśleć o wynikach, jakie mają przynieść marce Tony Kart...” – przekonuje.
Natomiast pytany o swoją relację z właścicielem OTK mówi między innymi, że Roberto Robazzi jest „bardzo wymagający wobec swoich pracowników, ale jest też bardzo wymagający wobec siebie. Jest niestrudzonym pracownikiem, zarówno na torze, jak i w fabryce. Jego poziom zaangażowania budzi szacunek” oraz, że presja na wyniki jest silna, bo Robazzi chce zwycięstwa w każdych zawodach.
Menedżer Tony Karta mówi również o współpracy z najmłodszymi kierowcami teamu. „Nie zawsze jest łatwo zarządzać bardzo młodymi kierowcami, zwłaszcza że zespół Tony Kart jest teraz zaangażowany w Mini. (…) Podobnie jak ich rodzicom, czasami trudno im zrozumieć, dlaczego nie wygrywają. (…) Zespoły grupy OTK zapewniają jednakowy sprzęt wszystkim kierowcom, ale nie wszyscy są w stanie z niego korzystać w 100%, czasami ze względu na warunki, czasem z powodu braku doświadczenia.”
Całość wywiadu przeczytasz na stronie fiakarting.com
fot. KSP Reportages
© ℗ Wszystkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS