Na posiedzeniu 28 lutego Światowa Rada Sportów Motorowych FIA podjęła kilka decyzji regulaminowych na podstawie propozycji Międzynarodowej Komisji Kartingowej CIK FIA. Niektóre mają wspomóc bezpieczeństwo na torze.
Na swoim tradycyjnym spotkaniu Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zmieniła kilka zapisów w Regulaminie Technicznym. Zmodyfikowano artykuły 8.2 i 9.2 Regulaminu Technicznego CIK-FIA – Oś tylna.
Specyfikacje materiałowe zostały usunięte z akapitu dotyczącego wkładek rurowych dopuszczonych jako wzmocnienie osi tylnej.
Zmodyfikowano artykuły 9.12.2 i 9.12.3.2 Regulaminu technicznego CIK-FIA – Gaźnik motylkowy.
Od 01.09.2024, aby ułatwić ponowne uruchomienie gokarta na torze po zdarzeniu, w klasach OK, OK-Junior i OK-N obowiązkowe będzie mechaniczne urządzenie uruchamiające przepustnicę montowane z tyłu siedzenia.
Można to rozumieć jako wyjście naprzeciw tym, którzy apelowali o większe bezpieczeństwo na torze i unikanie takich sytuacji jak w finale mistrzostw świata 2023, podczas którego niezwykle groźnej kontuzji, przy powrocie na tor po wypadnięciu, uległ Joe Turney. \
Zmodyfikowano artykuł 21 Przepisów Specyficznych FIA Karting – Tytuły Mistrzostw Zespołowych.
Do listy tytułów kartingowych FIA przyznawanych zespołom dodana została kategoria KZ2 Masters.
Oraz Zmodyfikowano artykuł 18 B Przepisów Specyficznych Kartingu FIA – Kwalifikacje.
W przypadku Kartingowych Mistrzostw FIA składających się z kilku zawodów skład eliminacji nie będzie już losowany począwszy od 2. zawodów, ale będzie oparty na tymczasowej klasyfikacji danych mistrzostw. W przypadku Kartingowych Mistrzostw Świata FIA, Pucharu Świata i Międzynarodowego Superpucharu składających się z pojedynczych zawodów, jako punkt odniesienia stosowana będzie klasyfikacja ostatnich Kontynentalnych Mistrzostw Kartingowych FIA. We wszystkich przypadkach niesklasyfikowani kierowcy zostaną przydzieleni w drodze losowania.
Jak również zmodyfikowano artykuł 4 Regulaminu sportowego Kartingowych Mistrzostw Świata FIA Karting OK i Mistrzostw Świata Juniorów oraz Pucharu Świata OK-N – Ograniczenie działalności toru.
Aby zaradzić sytuacji powstałej w wyniku niedawnej modyfikacji kalendarza kartingowego FIA na rok 2024.
źródło: fiakarting.com
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS