
Włoska firma Le Cont, dostawca opon dla kategorii KFJ i KZ2 w tegorocznych mistrzostwach Europy wyraziła zadowolenie z wyników rywalizacji w inaugurujących cykl mistrzowski zawodów w Sarno. Zdaliśmy egzamin. Nasze opony są szybsze – mówią przedstawiciele firmy.
W Sarno w miniony weekend odbyła się pierwsza runda mistrzostw Europy kategorii KZ i KZ2. Obie kategorie mają innych dostawców opon. Kierowców KZ zaopatruje Bridgestone, z kolei KZ2 korzysta z opon firmy Le Cont. Zdaniem Włochów „le conty” zdały egzamin w Sarno. Okazały się szybsze od „bridgestonów”. Teza dość oryginalna, biorąc pod uwagę, że obie kategorie, choć niemal identyczne, różnią się między sobą. Różnice powinny przechylić szale kategorii KZ, w której jeszcze do niedawna dopuszczane były różne odstępstwa od regulaminu, np. niehomologowane ramy, wobec którego zastosowanie kompletne ma kategoria KZ2. A więc to KZ powinna być, przynajmniej teoretycznie, szybszą kategorią.
Tymczasem na potwierdzenie swojej tezy włoscy inżynierowie podpierają się czasami uzyskanymi przez kierowców obu kategorii. Przekonują w swoim komunikacie, że 21 najlepszych czasów okrążenia uzyskanych w Sarno należy do kierowców KZ2, którzy używają opon Le Cont. Dodatkowo porównują czasy czołowych zawodników. Treningowe osiągi kierowców prezentują się następująco: Włoch Fabian Federer (CRG/Maxter) w KZ2 z czasem 1:04.255 wobec najlepszego czasu KZ swojego rodaka Marco Ardigo (Tony Kart/Vortex) 1:04.590. Natomiast oficjalny rekord imprezy należy do Niemca Maika Siebecke (na zdjęciu, CRG/Modena), który wynosi 1:04.381 wobec najlepszego czasu w KZ, który należy do zwycięzcy tej kategorii Flavio Campioneschiego (Tony Kart/Vortex) i wynosi 1:04.734.
– Czuliśmy pewną presję przed zawodami w Sarno, ale cieszymy się, że nasze opony spełniły misję – czytamy w komunikacie Paolo Bombarę, szefa oddziału kartingowego francuskiej firmy. – Są szybsze od opon kategorii KZ, co nie ulega wątpliwości. Naszym zadaniem było stworzenie opony, która spełniałaby wszystkie wymagania regulaminowe i oczekiwania kierowców. Myślę, że CIK-FIA może być zadowolone z wyboru naszego produktu.
Kolejne zawody mistrzowskie CIK-FIA odbędą się w portugalskim Portimao. Na tor wyjadą kierowcy kategorii KF i KF Junior. Start imprezy 10 maja.
fot. KSP, CIK
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS