Sauber Motorsport zakończył właśnie selekcję wśród polskich kierowców w Adrii. Spośród sześciu kandydatów wybierze dwóch, którzy zasilą skład Sauber Karting Team w przyszłym sezonie. Ostateczną decyzje podejmą jednak ludzie w Orlenie.
Sauber Karting Team będzie miał nowych kierowców z Polski. To już pewne. W sezonie 2021 zobaczymy w drużynie dwóch nowych zawodników znad Wisły. Kto to będzie? Dziś jeszcze nie wiadomo, bo Szwajcarzy mają wybrać dwóch zawodników po selekcji zorganizowanej na torze w Adrii i przedstawić swoje kandydatury Orlenowi. To ludzie z Orlenu mają podjąć ostateczną decyzję, choć mówi się, że nie będą zmieniać wskazania Szwajcarów.
W selekcji, o czym już pisałem, udział wzięli Maciej Gładysz, obecnie kierowca fabrycznego Parolina, Karol Pasiewicz z fabrycznego Birel ART, Gustaw Wiśniewski z brytyjskiej Forza Racing/JR Racing, Karol Kręt ze Strawberry Racing/K-Dyno, Kacper Turoboyski z Bambini Racing oraz Karol Czepiel z JR Racing. Dla kilku kierowców było to prawdziwe zderzenie z „prawdziwym” kartingiem. Światowy blichtr, atmosfera, sprzęt i jego osiągi… Słowem „Witamy w kartingu światowym” na najwyższym poziomie.
Jak byli oceniani polscy kierowcy i jakie Sauber Motorsport i Kart Republic, z którym Szwajcarzy ściśle współpracują przyjęli kryteria oceny? Nie podano takiej informacji. W ogóle kiepsko z komunikacją przy okazji takich akcji. Ale to już omawialiśmy innym razem. Wiadomo tylko, że nie chodziło o samą jazdę gokartem po torze i czas uzyskiwany przez zawodników. Zwracano uwagę na kontakt kierowcy z mechanikiem, jego reakcję na zmianę ustawień i komunikację z inżynierem. Chodziło również o medialność, czyli zachowanie przed kamerą. Uczestnicy musieli udzielić kilku wywiadów pracownikom medialnym współpracującym z Kart Republic.
I tu wtrącę, że jak patrzę na to z perspektywy czasu, to dobry był nasz, Polskiego Kartingu, kierunek na początku realizowania Karting Cafe na torach w Polsce, tuż po wyścigach w ramach obsługi transmisyjnej. Było jasne, że swoboda w zachowaniu przed kamerą i umiejętność udzielania wywiadu musi się każdemu kierowcy przydać. A nie mówiłem?…
Zastanawiam się tylko, obserwując te wydarzenia, dlaczego nikt, kto ma wpływ na organizację takich selekcji, testów, nazwijmy to jakkolwiek – kto je zleca lub opłaca ich organizację, nie przekuje tego w sukces? Przecież kilku polskich zawodników zostało właśnie zaproszonych do udziału w testach przez firmę, która na każdym szczeblu ma swój zespół wyścigowy – od kartingu do F1 włącznie. A ten kartingowy zdobył w tym sezonie mistrzostwo Europy. Doprawdy nie rozumiem tej strategii marketingowej…
Reasumując, czekamy teraz na decyzję Saubera w sprawie wyboru dwóch zawodników. Kto jest faworytem tej selekcji? Każdy ma pewnie swojego, ale okazuje się, że nie wszyscy zaproszeni zawodnicy chętnie przeszliby do Sauber Karting na przyszły sezon. Czy obraz współpracy z polskimi zawodnikami jaki stworzyli w tym roku „sauberowcy” pozostawił ślad?
Mam nadzieję, że pojawi się stosowny komunikat Saubera, agencji Trusted czy Orlenu dotyczący tego wydarzenia. Mam nadzieję, że dowiemy się również jaka będzie przyszłość Oliwiera Pyłki i Piotra Czaji w Sauber Karting, bo żadnej oficjalnej informacji nie było na temat ich przyszłości w teamie. No właśnie… mam nadzieję…
Paweł Surynowicz
fot. PT/ RC/ AG archiwum Polski Karting
© ℗ Wszystkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS