PODZIEL SIĘ

Rotax Euro Trophy w sezonie 2018 zastąpi Euro Challenge. Nowa europejska seria kartingowa rozpocznie swoją działalność w kwietniu przyszłego roku. To nowy projekt właścicieli marki Rotax w Europie. Euro Challenge kończy rozgrywki po 15 latach swojej działalności.

Kilka dni temu ze zdziwieniem przyjęliśmy informację o zakończeniu współpracy pomiędzy właścicielem rozgrywek Rotax, firmą BRP-Rotax a RGMMC, organizatorem europejskiego cyklu. Euro Challenge towarzyszyło nam przez ostatnie 15 lat i było najbardziej prestiżową serią kartingową w Europie opartą o monomarkę. Bardzo szybko stało się wiodącym serialem kartingowym w Europie, w którym chętnie uczestniczyły zespoły fabryczne. Na Rotax Euro Challenge wychowało się wiele dzisiejszych gwiazd, między innymi Max Versteppen, Guanyu Zhou, Ralf Aron, Lando Norris, Thomas Preining, Jack Bartholemew, Philip Morin, Beitske Visser czy Tatiana Calderon.

W Rotax Euro Challenge startowali również polscy kierowcy. Do najlepszych należeli Tobiasz Szczepanik (podium w Wackersdorf w 2008 roku), Tomasz Krzemiński czy Karol Dąbski. Przez wiele lat Polacy nie mogli przebić się do podium, aż w 2016 roku nastąpił przełom. Mieliśmy kilku kierowców, którzy z powodzeniem uczestniczyli w rundach Euro Challenge stając na pudle. Łukasz Bartoszuk, Sławomir Murański czy ostatnio Oliwier Pyłka i Victor Obarzanek w najmłodszej kategorii. Polscy kartingowcy dołożyli swoją cegiełkę do bogatej historii tych rozgrywek.

19 października ukazała się informacja o powstaniu nowej serii europejskiej Rotax, która swój pierwszy sezon rozgrywkowy rozpocznie już w kwietniu przyszłego roku. Będzie to Rotax Max Challenge Euro Trophy, młodsza siostra Euro Challenge. Rozgrywki będą odbywać się w czterech terminach i co najważniejsze ich formuła będzie znacznie krótsza niż poprzedniczki, co ma zmniejszyć koszty. Trzydniowe imprezy zaplanowano w przyszłym roku w Belgii, Szwecji, Austrii i Niemczech na słynnych torach w Genk, Kristianstad, Bruck i Wackersdorfie. Ważnym elementem są nagrody. Na zwycięzców czeka 9 biletów na Rotax Grand Finals!

Organizatorem nowych rozgrywek będzie niemiecka firma Camp Company GmbH, która ma bogate doświadczenie w organizacji imprez motosportowych, w tym kartingowych. Niemcy z Camp Company organizują Rotax Max Challenge Germany.

Coś się kończy, coś się zaczyna… Z niecierpliwością będziemy wyczekiwać nowego sezonu kartingowego i debiutu Rotax Max Challenge Euro Trophy. Jaka będzie nowa seria? Przekonamy się już w kwietniu w belgijskim Genk, kiedy zainauguruje.

Terminarz 2018:
20-22 Kwiecień, 2018 – Genk (Belgia)
8-10 Czerwiec, 2018 – Kristianstad (Szwecja)
10-12 Sierpień, 2018 – Bruck a. d. Leitha (Austria)
28-30 Wrzesień, 2018 – Wackersdorf (Niemcy)

fot. Archiwum, Kart360
© Wszystkie prawa zastrzeżone

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here