Teamy kartingowe z Polski opisywaliśmy już w poprzednich częściach raportu. Przeczytasz o nich tutaj i tutaj. Pora na trzecią część. Tym razem prześledzimy sytuację kadrową w zespołach KRK, V-Kart Team, ST-Racing Maranello oraz KRT Exprit Polska. W kolejnej części znajdzie się miejsce dla mniejszych zespołów oraz nowo powstałych, które jeszcze nie zaistniały na kartingowych torach.
Trzecią część raportu zaczynamy od sytuacji w krakowskim zespole KRK. Kierowcy KRK w minionym sezonie odnosili znaczne sukcesy. Twarzami ekipy Bogdana i Adriana Różyckich byli bez wątpienia Jakub Greguła, wicemistrz Polski i zdobywca pucharu Polski oraz uczestnik finału światowego w Rotax Junior Max oraz Mateusz Lenart, który w kategorii Micro Max wygrał Rotax Euro Finale w Austrii. W tym sezonie w składzie zespołu KRK zabraknie Mateusza Lenarta, którego będą próbowali zastąpić nowi kierowcy.
W składzie KRK zostają więc Jakub Greguła, który w 2016 roku będzie walczył w kategorii seniorskiej Rotaxa oraz Szymon Jabłoński (Rotax Mini Max) i Wiktor Leśkiewicz (Mini Rok) znani z występów w zespole w poprzednim sezonie. Do składu dołączył młodziutki Jakub Rybka, którego obserwowaliśmy już we włoskim Winter Cup w kategorii Mini Rok. Skład ma zasilić również jeden z kierowców kategorii Junior Max, ale jego nazwisko poznamy nieco później. Jednak najbardziej cieszymy się z powrotu na polskie tory niezwykle utalentowanego Jakuba Kolasy, który będzie ścigał się w Rotax Mini Max, a którego w poprzednim sezonie obserwowaliśmy tylko poza granicami kraju. Miejmy nadzieję, że Kuba, którego znamy z dobrej jazdy zarówno w poprzednich latach w Polsce, jak i w sezonie 2015 w CEE będzie jednym z czołowych kierowców swojej kategorii.
KRK uczestniczyć będzie w rozgrywkach w Polsce w Rotax Max Challenge i Rok Cup, mistrzostwach Polski oraz w Rotax CEE. Jesienią zespół powinien pojawić się we Włoszech, gdzie kierowcy będą szlifować formę przed finałem międzynarodowym Roka. Zespół walczy również o bilet na finał światowy Rotax, który również odbędzie się na półwyspie Apenińskim.
Kolejną ekipą, którą się zainteresowaliśmy jest V-Kart Andrzeja Szymańskiego. Zespół w minionym sezonie osiągnął spore sukcesy za sprawą znakomitej jazdy Marcela Kuca i Karola Pasiewicza. Obaj zawodnicy sięgnęli po kilka tytułów mistrza Polski, głównie w kategoriach Micro Max i Mini Rok. W tym roku również będziemy ich widzieli w charakterystycznych barwach V-Kart. Z teamu odeszli natomiast Oskar Pomorski i Gabriel Łukasiewicz, którzy przenieśli się do innych zespołów. Skład V-Kart zasili natomiast Szymon Marut, tarnowianin, którego w roku poprzednim obserwowaliśmy w Baby Roku.
Zespół nastawia się na rozgrywki polskich pucharów Rotax i Rok oraz mistrzostwa Polski. Kierowców V-Kart nie zobaczymy w tym sezonie w europejskiej serii CEE. Natomiast podopieczni Andrzeja Szymańskiego będą uczestniczyć we włoskich rozgrywkach. Już niebawem pojadą na Trofeo Primavera oraz bardzo możliwe na zawody z udziałem kategorii Mini 60. Zespół wciąż więc będzie oparty na dwóch głownych rozgrywających karty w najmłodszych rozgrywkach w sezonie 2015 Marcelu Kucu i Karolu Pasiewiczu.
Kolejnym zespołem, który wystartuje w tegorocznych rozgrywkach jest KRT Exprit Dariusza Mruka. Doskonale pamiętamy ubiegłoroczną jazdę w finale międzynarodowym Roka Kuby Szablewskiego, który wciąż będzie jedną z twarzy KRT. Szablewski wystartuje w tym roku w kategorii Mini Rok (startował już w Winter Cup we Włoszech). Obok niego wystąpi również Alan Lalak, który tym razem zasili kategorię juniorską Roka. Lalak będzie dzielił starty w dwóch zespołach. Będzie również zawodnikiem macierzystego Junior1.pl, jednak w Polsce będzie reprezentował barwy KRT, podobnie jak w minionym sezonie.
Nowe twarze zespołu to Gabriel Łukasiewicz, który przeniósł się z V-Kart i Aleksander Klimaszewski, który wraca po kilkumiesięcznej przerwie do kartingu. Wcześniej wystepował w ST-Racing Maranello, w tym sezonie dołączy do ekipy Dariusza Mruka. Obaj nowi kierowcy pojadą w kategorii Mini Rok.
Drużyna KRT nastawia się na starty w polskich rozgrywkach Roka. Bardzo możliwe, że kierowców tego zespołu zobaczymy we włoskim roku i imprezach poprzedzających finał międzynarodowy Rok w październiku w Lonato.
Koszaliński zespół ST-Racing Maranello Tomasza Salacha w tym sezonie tradycyjnie reprezentować będą Kuba Dobroszczyk i Paweł Dajewski, znani z występów w kategorii Rok GP. W tym sezonie ekipa z Koszalina wzbogaci się o kilka nazwisk. Przede wszystkim barwy Maranello reprezentować będzie Mikołaj Cegielski, który wystartuje w nowej kategorii w Polsce Rok Shifter. Dołączy do niego Łukasz Borowski, który będzie się również ścigać w Rok GP25, a w Shifterze wystartuje także Kuba Dobroszczyk.
Wśród juniorów w zespole „czerwonych diabłów” zobaczymy Huberta Kowalczyka oraz Jakuba Kruse, których pamiętamy z wcześniejszych występów w STR. Obaj kierowcy pojadą w kategorii Junior Rok. Z kolei w najmłodszej kategorii Baby Roku zobaczymy w składzie STR Igora Borowskiego, a Antoni Derebecki, nowy kierowca zespołu ma występować w kategorii Rotax Micro Max. Jednak nas najbardziej interesuje kolejny nowy kierowca teamu z Koszalina, któryw tym sezonie będzie rywalizować w kategorii Mini Rok. To Mateusz Lenart, zwycięzca Rotax Euro Finale 2015, którego niestety w tym sezonie nie zobaczymy w kategoriach Rotax. Mateusz przeszedł do STR z KRK i koncentruje się na występach w Mini Rok.
ST-Racing Maranello w tym sezonie zobaczymy więc, podobnie jak w poprzednich latach, głównie w rozgrywkach Rok Cup w Polsce. Chociaż udział Antoniego Derebeckiego w najmłodszej kategorii Rotax sprawi, że „czerwone diabły” pojawią się również w Rotax Max Challenge.
fot. Rafał Oleksiewicz (Polski Karting), archiwum
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS