
Za nami pierwsza z kilkunastu rund polskiego sezonu.
W pierwszej rundzie Rok Cup Poland rywalizację podjęło 86 zawodników.
Znamy liderów sześciu klas, choć w jednej musimy poczekać na wyniki oficjalne.
O tym jaka będzie klasyfikacja po inauguracyjnej rundzie Rok Cup Poland w kategorii juniorskiej dowiemy się po rozpatrzeniu protestu. W Toruniu zobaczyliśmy na podium wszystkich z wyjątkiem kierowców Junior Roka.
Rywalizują cztery główne kategorie: Baby Rok, Mini Rok, Junior Rok i Senior Rok. W tym sezonie kierowcy Mini Roka U10, czyli do lat 10 mają swoją klasyfikację, choć również liczą się w tzw. „generalce”. Najstarsi zawodnicy Expert Rok również mają swoją klasyfikację, ale z powodu niskiej frekwencji startują razem z kategorią Senior Rok GP.
Już po pierwszym dniu zawodów aspiracje do inauguracyjnego zwycięstwa zgłosiło kilku kierowców. A po czterech wyścigach i dwóch dniach rywalizacji niewiele się zmieniło. Liderzy umocnili swoje pozycje i sięgnęli po wygraną.
Przeczytaj: Rok Cup Ernst, Stec, Pelikański, Kostrzewa, Ważny i Zając liderami po pierwszym dniu
Czołówkę wśród najmłodszych kierowców stanowiła trójka Artur Ernst, Patryk Kowalczyk i Leo Sawicki. O ile lider po pierwszym dniu był raczej nie do prześcignięcia i w dwóch kolejnych wyścigach zanotował znaczną przewagę na mecie, o tyle rywalizacja o drugie miejsce była bardzo ciekawa. Wygrał ją Leo Sawicki, który w klasyfikacji wyprzedził Patryka Kowalczyka. Patryk otrzymał WK za trzeci wyścig weekendu z powodu incydentu. To zaważyło na kolejności na podium.

Kolejne pozycje w klasyfikacji zajęli Franciszek Ciesiółka, zdobywca pole position w treningu kwalifikacyjnym, Ksawery Lukas oraz Feliks Cichucki. W kategorii Baby Rok wystartowało 11 kierowców.
Znacznie liczniejsza, i najliczniejsza w toruńskim weekendzie była kategoria Mini Rok. 29 zawodników gwarantowało ciekawe wyścigi. Liderem po pierwszym dniu był Aleksander Pelikański, który utrzymał swoje prowadzenie, mimo iż w ostatnim wyścigu zajął drugie miejsce. To właśnie dzięki zwycięstwu w ostatnim biegu na drugie miejsce na podium wskoczył Dawid Tyndel. O zaledwie jeden punkt wyprzedził Maksymiliana Piątka. Swoich czołowych pozycji po pierwszym dniu nie utrzymali Maksymilian Cieślar, który zakońćzył rywalizację jako czwarty kierowca oraz Dominik Wójcik, ostatecznie siódmy.
Prowadzenie w klasie Mini U10 utrzymał również Filip Stec, w „generalce” na 8. miejscu. Tuż za nim wśród młodszych kierowców Mini Roka uplasowali się Maximilian Safarzyński i Aleksander Ziebura.
Jednym z dwóch kierowców weekendu, który zaliczył cztery zwycięstwa w wyścigach był Błażej Kostrzewa w Junior Rok. We wszystkich biegach pokonał 23 rywali i zanotował 100 punktów dających mu prowadzenie po inauguracyjnej rundzie. Tuż za jego plecami trwała walka o kolejne miejsca. Po pierwszym dniu ścisłą czołówkę stanowili Tomasz Cichoracki i Adrian Potępa. Na podium zobaczyliśmy całą trójkę, ale po czterech wyścigach nastąpiła zmiana na pozycjach 2 i 3. Adrian Potępa wyprzedził Tomasza Cichorackiego plasując się dwukrotnie na drugim miejscu.
Kolejne pozycje w stawce przypadły w udziale Aleksandrowi Rogowskiemu, Aleksandrowi Mrozikowi, Mateuszowi Walowi i Markowi Łaganowi.
Jednak klasyfikacja końcowa kategorii Junior Rok została wstrzymana ze względu na złożony protest. Ostateczne wyniki zostaną ogłoszone po rozpatrzeniu sprawy.
W stawce Junior Roka wystartowało 24 kierowców.

Zdecydowanie najszybszym zawodnikiem w Senior Rok GP był w miniony weekend Colin Ważny, obrońca ubiegłorocznego pucharu. Zaliczył cztery zwycięstwa w wyścigach, dokładając dodatkowe punkty za najlepszy czas w dwóch z nich. Łącznie zdobył 104 punkty, najwięcej z wszystkich zawodników kategorii seniorskiej. Tuż za nim nastąpiło niewiele zmian. Wiceliderem po pierwszej rundzie został Oliwier Chłopek, a trzecim kierowcą Oskar Chmiel. A więc ścisła czołówka nie zmieniła się po pierwszym dniu. Na kolejnych miejscach Antoni Kosiba, również czwarty na półmetku weekendu. Łukasz Jezierski wyprzedził natomiast Oskara Hildebrańskiego i zajął piąte miejsce. Wśród seniorów obserwowaliśmy 21 zawodników.
Liderem klasy Expert Rok został Daniel Zając, szybszy z dwójki „expertów”. Tuż za nim plasuje się Marcin Wnuk.
Liderami po inauguracji zostali kierowcy czterech teamów. Na pierwszym miejscu swoich zawodników mają MK Motorsport, Parolin Poland, TGR oraz DD Motorsport Poland, który na pierwszych miejscach ma aż trzech zawodników.
Liderzy klasyfikacji generalnych:
Baby Rok
1. Artur Ernst (MK Motorsport) 97 pkt
2. Leo Sawicki (DSR Shifter) 72
3. Patryk Kowalczyk (Parolin) 65
Mini Rok
1. Aleksander Pelikański (Parolin) 95
2. Dawid Tyndel (TGR) 52
3. Maksymilian Piątek (Bambini) 51
Mini Rok U10
1. Filip Stec (DD Motorsport) 95
2. Maximilian Safarzyński (MK Motorsport) 66
3. Aleksander Ziebura (KLM) 62
Junior Rok – klasyfikacja nieoficjalna
1. Błażej Kostrzewa (TGR) 100
2. Adrian Potępa (Jastrzębski) 72
3. Tomasz Cichoracki (Bambini) 56
Senior Rok GP
1. Colin Ważny (DD Motorsport) 104
2. Oliwier Chłopek (DD Motorsport) 69
3. Oskar Chmiel (MG Racing) 60
Expert Rok
1. Daniel Zając (DD Motorsport) 108
2. Marcin Wnuk (Jastrzębski) 40
fot. Joanna Lenart
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS