Polski satelita FA Kart DD Motorsport szykuje się na nowy sezon. Kierowcy z Zielonej Góry będą testować nowe podwozia z gamy Kart Republic. Czyżby w opcji mieli również najnowszy produkt Grupy OTK, o którego wprowadzeniu krążą sprzeczne informacje?
Od kilku tygodni spekulowano, że marka Alonso Kart po kilkuletniej współpracy z OTK przeniesie się pod parasol Kart Republic. Kilka dni temu oficjalnie potwierdzono o rozwodzie FA Kart z grupą Roberto Robazziego. Hiszpańska marka wystartuje w nadchodzącym sezonie w najmłodszych kategoriach z nowym zapleczem z Kart Republic. W tej sytuacji wiele drużyn satelitarnych ścigających się do tej pory na podwoziach FA będzie musiało podjąć decyzję, w którym kierunku pójść. Jedną z nich jest polski DD Motorsport, którego zawodników od kilku lat obserwujemy w wózkach FA Kart.
– Czekamy na informację, jak będzie wyglądać sytuacja z podwoziami FA Kart dla starszych kategorii. Ale ze wstępnych ustaleń wynika, że jeszcze przez sezon pozostaną w Grupie OTK. Na wiosnę mamy natomiast zaplanowane testy w Kart Republic. Dopiero po testach zdecydujemy co dalej – mówi Polskiemu Kartingowi Daniel Zając z DD Motorsport.
Team, którego szefem jest młodszy brat Daniela, Marcin Zając, wystartuje w przyszłym sezonie, podobnie jak w tym roku, w całym cyklu IAME Series Italy oraz Rok Cup Poland. – Kalendarz bardzo nam pasuje, bo włoskie IAME mija się z polską serią Rok, więc jest OK – mówi Daniel Zając. Ekipę z Zielonej Góry zobaczymy również w nowych rozgrywkach Euro Rok, które planowane są na sezon 2020.
– Zespół będzie podzielony na Polskę i Włochy, pojedziemy na pewno w małym gronie – tłumaczy Daniel. – IAME pojadę ja i Marcin. W Polsce będziemy mieli młodego zawodnika ze szkółki, ale zobaczymy, bo to jeszcze nie jest potwierdzone. Natomiast pewne jest, że na polskich torach w naszym teamie będzie się ścigał Jan Ambrożewicz. Myślę, że pojedzie też Piotrek Protasiewicz i jest opcja, że wróci Adam Szydłowski. Natomiast jeszcze nie prowadzimy konkretnych rozmów z kierowcami na nowy sezon.
Vettel Kart w zamian za pozostanie w OTK?
Dowiedzieliśmy się, że testy z Kart Republic DD Motorsport miał zaplanowane jeszcze przed doniesieniami o rozstaniu FA Kart z OTK. Ciekawostką jest jednak, że polski team, jeśli pozostanie we współpracy z Grupą OTK, najpewniej otrzyma podwozia Vettel Kart, które mają wejść niedługo na kartingowy rynek. Szefowie DD Motorsport biorą pod uwagę taki rozwój wydarzeń. Jak potwierdza Daniel Zając, to jedna opcja by zatrzymać team w satelicie Grupy OTK.
W ostatnim czasie wokół projektu Vettel Kart powstało wiele sprzecznych informacji. Dziennikarze serwisu TheRacebox opublikowali informację, którą powieliło wiele redakcji kartingowych, że Grupa OTK zamierza wprowadzić na rynek nową serię podwozi, sygnowaną nazwiskiem czterokrotnego mistrza świata F1 Sebastiana Vettela. Po kilku godzinach od podania newsa, koncern OTK za pośrednictwem włoskiego miesięcznika Vroom zdementował te doniesienia, które najwyraźniej zepsuły plan marketingowy włoskiego giganta.
Czyżby OTK miała już podwozia Vettel Kart gotowe do wprowadzenia na rynek, ale wstrzymywała się z podaniem oficjalnej informacji na ten temat? Wygląda na to, ze Vettel Kart miałyby wypełnić lukę po marce FA w portfolio Grupy OTK oraz być odpowiedzią na nową markę firmy Birel ART, która wprowadziła na rynek podwozia sygnowane nazwiskiem innego kierowcy F1, Charlesa Leclerca.
Jeszcze nie wiadomo kiedy marka Vettel Kart ujrzy światło dzienne. Jednak pewne jest, że niebawem ją zobaczymy na torach. Informacje na ten temat spodziewane są w drugiej połowie stycznia 2020 roku.
fot. Media4U, The RaceBox website
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS