
Za nami pierwszy cykl serii WSK.
Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach zostali kierowcy z USA, Holandii, Belgii i Włoch. Na starcie ostatniej rundy 18 zawodników z Polski.
Sześć kategorii padło łupem kierowców z czterech krajów.
Amerykanie najszybsi w Mini U20 i OK-N Junior.
Kategorie KZ2 i OK Junior dla Holendrów.
21 polskich kierowców wystartowało w finałowej rundzie WSK Super Master Series na włoskim torze w Viterbo – do polskiej reprezentacji możemy doliczyć również trzech zawodników z polskim obywatelstwem, ścigających się na zagranicznych licencjach. To Antoni Ianni (Włochy), Stan Ratajski (Francja) i Norbert Plaszewski (Norwegia).
Na starcie wszystkich kategorii stanęło „zaledwie” 212 zawodników, ale tegoroczny cykl SMS z pewnością przejdzie do historii. W Lonato i na Franciacorcie padły rekordowe liczby jeśli chodzi o frekwencję. 401 i 405 kierowców w tych imprezach oraz frekwencja w trzech pozostałych dały niesamowitą średnią – 300 zawodników na event, co bez wątpienia jest fantastycznym wynikiem nie tylko frekwencyjnym, ale również finansowym dla właściciela serii.
W tegorocznym cyklu wystartowali zawodnicy z 56 państw z całego świata. Reprezentowane były wszystkie kontynenty, co nie jest nowością, bowiem od wielu lat, w WSK startują kierowcy z całego świata. Jak ta „geografia” przekłada się to na tegorocznych zwycięzców? Dwie kategorie wygrali Amerykanie, na podium pozostałym czterech niemal sami reprezentanci europejskich krajów z wyjątkiem trzeciego stopnia podium OK Junior, który przypadł w udziale Kanadyjczykowi.
Kierowcy z Polski, niestety poza podium klasyfikacji generalnej. W pierwszej dziesiątce stawki WSK SMS znaleźli się David Aagten (Mini U10, P10) i Błażej Kostrzewa (Mini, P10). Nieznacznie poza pierwszą „10” Tomasz Cichoracki (OKN Junior, P12), Leonardo Górski (OKN Junior, P15), Hugo Hejnar (Mini U10, P17). Ale piątą lokatę w „generalce” Mini zajął jadący z włoską licencją polsko-włoski kierowca Antoni Ianni, a na podium tej kategorii stanął „polski” Francuz Stan Ratajski.

Zwycięzcami klasyfikacji generalnej po pięciu odsłonach cyklu zostali Amerykanin Josh Bergman w Mini U10, Włoch Niccolo Perico w Mini Gr3, Amerykanin Lucas Palacio w OK-N Junior, Holender Dean Hogendoorn w OK-Junior, Belg Dries Van Langendonck w OK oraz Holender Senna Van Walstijn w KZ2. Klasyfikacja w kategorii Mini Gr.3 i OK podlega jeszcze weryfikacji z uwagi na protesty.
W piątej finałowej rundzie na torze Viterbo żadnemu z kierowców, którzy przyjechali na zawody z Polski nie udało się stanąć na podium. Ale na „pudle” stanął Stan Ratajski (Mini, Babyrace). Nie tylko na podium zawodów, ale również całego cyklu. Blisko był Antoni Ianni (Ward), który w Mini uplasował się na 4. pozycji, nieznacznie za Stanem Ratajskim. Błażej Kostrzewa (Team Driver) finiszował na 9. miejscu (+P4), a Filip Babiarz (KRZ Motorsport) nie zdołał zakwalifikować się do wyścigu finałowego. Zajął 38. pozycję po prefinałach wobec 36 kwalifikujących.
W młodszej grupie Mini, U10 rywalizację wygrał Ukrainiec Platon Kovtunenko, a kolejne pozycje zajęli Marokańczyk Nahyl El Gahoudi i zwycięzca całego cyklu Amerykanin Josh Bergman. Polakom się nie powiodło. David Aagten (Team Driver) uplasował się na 8. miejscu w finale, a Hugo Hejnar (Novalux) zajął ostatnie 15. miejsce.
W OKN Junior obserwowaliśmy rywalizację czwórki polskich kierowców. Wszystkich zobaczyliśmy w finale, ale tuż za ścisłą czołówką. Leo Górski (Gamoto) zajął 8. miejsce, Alan Jakóbiak (Novalux) 10., a Antoni Ociepa (Novalux) finiszował tuż za nim, na 11. miejscu. Wyścigu nie ukończył Norbert Plaszewski (LA Motorsport). Wygrał Amerykanin Lucas Palacio (KR), a na podium zobaczyliśmy również Włocha Michele Orlando (DR) i Ukraińca Oleksandra Lengenkyia (Team Driver), którego doskonale znamy z wyścigów w Polsce.
Pięcioosobowa grupa polskich zawodników wystartowała w OK Junior. Ale w finale wystartował tylko Kacper Rajpold (Fusion). Niestety, swój udział zakończył tuż po starcie, podobnie jak pięciu innych zawodników. Pozostali Polacy nie zdołali zakwalifikować się do finału. Remigiusz Samczyk (Fusion) zajął po prefinałach 45. miejsce, Amelia Wyszomirska (KRZ) 50., Ksawery Dudkowski (Koski) 51., a Marcel Czapla (KRZ) 52.
Na podium tej kategorii w Viterbo stanęli Brytyjczycy Henry Domain (Forza) i Noah Baglin (Prema) oraz Amerykanin Lucas Palacio (KR).
Największa grupa polskich kierowców wystartowała w seniorskiej kategorii OK. Wygrał ją Czech Jindrich Pesl (Tony Kart) przed Jensenem Burnettem (Forza) z Wielkiej Brytanii i zwycięzcą cyklu Belgiem Driesem van Langendonckiem (Prema). W finale wystartowali Oskar Gałan (Fusion) i Wojciech Woda (RFM), którzy uplasowali się na 27. i 32. miejscu (DNF).
Pozostali Polacy nie zdołali zakwalifikować się do finału. Największego pecha mieli Borys Łyżeń (KRZ) i Klara Kowalczyk (KR), którym do awansu zabrakło odpowiednio, jednego i dwóch punktów. Borys zajął 37. miejsce, a Klara 39. Franciszek Cegielski (KRZ) zanotował 42. miejsce, a Maks Rafalik (KRZ) 43.
Kolejna impreza WSK odbędzie się na tym samym torze w połowie maja. Ruszy wówczas cykl WSK Euro Series składający się z dwóch rund.
fot. Sportinphoto Kart Photo-Agency
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS