
Za nami czasówki pięciu kolejnych kategorii na Grand Finals i start kwalifikacji. Wysoko w DD2 Max zakończył walkę o pole position Dawid Maślakiewicz. Wysoko był również Robert Schopian w elektrycznej E20.
Najmłodsi kierowcy rozpoczęli dzisiaj kwalifikacje, a juniorzy i seniorzy walczyli o pole position na torze we włoskim Sarno. Swoje treningi oficjalne rozegrały kategorie elektryczne E20 Senior i E20 Master, a Junior Max, Senior Max i DD2 Max oprócz czasówek rozpoczęli wyścigi kwalifikacyjne. Najwyżej sklasyfikowanymi kierowcami naszej reprezentacji byli Dawid Maślakiewicz i Robert Schopian.
Dawid Maślakiewicz, który w tym sezonie wygrał międzynarodową serię Rotax CEE plasuje się w ścisłej czołówce kategorii DD2 Max. W treningu oficjalnym był niezwykle szybki i po zaledwie czterech okrążeniach pomiarowych wykręcił trzeci czas w swojej grupie, co dało mu wysoką piątą lokatę w klasyfikacji generalnej. Lepiej od niego w finałach światowych wypadł jedynie Kacper Bielecki, który na tym samym torze zdobył pole position w 2016 roku.
Drugi z Polaków w DD2 Aleksander Horodyński uplasował się w treningu oficjalnym na 23. miejscu. Pole position zdobył Hoelnder Enzo Bol.
W wyścigach kwalifikacyjnych wystartowali obaj. Maślakiewicz zajął piąte miejsce, Horodyński miał pecha i uplasował się dopiero na 33. miejscu (-P33). To skutek incydentu.

Kwalifikacje rozpoczął również Kamil Karczmarczyk w DD2 Masters. Jedyny nasz reprezentant w tej kategorii zajął w pierwszym wyścigu 30. pozycję.
W czasówce kategorii Senior Max dominowali Brytyjczycy. W pierwszej dziesiątce znalazło się ich aż siedmiu. Pole position zdobył Gilbert Lewis, wicemistrz sprzed dwóch lat. Alan Kluza, który ściga się w tej kategorii uplasował się na 43. pozycji w czasówce, a w pierwszym heacie zajął 18. miejsce.
W kategorii Junior Max mamy czterech kierowców. Pole position w czasówce zdobył kierowca z Wielkiej Brytanii Nelson Cameron, a najwyższą pozycję wśród Polaków zajął Alex Rogowski, który był 36. Patryk Michalik uplasował się na 40. miejscu, a Franciszek Sulima na 42. Zwycięzca polskiej serii Rotax, który reprezentuje polskiego dystrybutora Michal Soltys ze Słowacji uplasował się na 32. miejscu.
Natomiast jadący w ekipie holenderskiej Max Sadurski zajął w walce o pole position 21. miejsce. W pierwszym wyścigu kwalifikacyjnym Max poradził sobie znakomicie przesuwając się o 8 miejsc do przodu i przyjeżdżając na metę jako trzeci. W tym samym wyścigu Franek Sulima był 16. (+P6). Patryk Michalik uplasował się w drugim wyścigu na 10. pozycji (+P10), a Alex Rogowski minął metę na 12. pozycji, ale kara za zderzak zepchnęła go na 20. lokatę.
Wysoką pozycję w czasówce zajął także Robert Schopian, który reprezentuje Polskę w E20 Senior. Jadący ze wsparciem inżynierów teamu Wyrzykowski Motor-Sport uplasował się na 5. miejscu w gronie 18 kierowców. Ciekawostką jest, że ośmiu z nich nie została sklasyfikowana w czasówce otrzymując dyskwalifikację za błędne umiejscowienie dociążenia. Pole position zdobył Australijczyk Armand Hamilton.
W kategorii E20 Master pole position zdobył Holender Maurits Knopjes.
fot. Jakub Rovny; Rotax Karting
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS