
Podczas weekendu wyścigowego Rok Cup Poland w Słomczynie ruszyła zapowiadana wcześniej seria Easykart Trophy Poland. Pierwszym krokiem wznowienia serii jest kategoria dla najmłodszych adeptów kartingu, którzy występują w treningach pokazowych.
W Słomczynie obserwowaliśmy szóstkę kierowców Easykart 50, którzy po raz pierwszy wystąpili oficjalnie pod patronatem serii Easykart Trophy Poland. Kartingowe dzieciaki miały w Słomczynie nie lada zadanie. Trenowały w trudnych deszczowych warunkach. Za wskrzeszenie serii Easykarta, która kiedyś była jedną z najpopularniejszych w naszym kraju odpowiada jej promotor na Polskę, firma BLK Auto T. Szmelcuch z Bydgoszczy, dystrybutor Birel ART na Polskę.
Natan Lukas, Mateusz Turakiewicz, Maksymilian Cieślar, Tymon Szyfter, Emil Więckowski i Leo Gierula to pierwsi uczestnicy programu pilotażowego PZM i promotora Easykart Trophy Poland. Najmłodsi adepci sportu kartingowego dołączyli do pozostałych kategorii Roka i od ostatniego weekendu będą pojawiać się podczas wszystkich spotkań serii Rok Cup Poland. – Liczymy, że do chłopców dołączą kolejni zainteresowani rozpoczęciem kartingowej przygody – mówi Polskiemu Kartingowi Tomasz Szmelcuch, promotor serii Easykart Poland.



Starty w treningach popularną „50-tką” to jeden z najlepszych i najtańszych sposobów na rozpoczęcie przygody z kartingiem. Koszty w skali całego sezonu nie są znaczne, a nauka i frajda wielka. – Silniki, które proponujemy rodzicom najmłodszych kartingowców świetnie się sprawdzają w treningach. Są mniej obsługowe. Mieliśmy tego przykład w Słomczynie. Potwierdziły to komentarze opiekunów najmłodszych kierowców. Silniki mają limiter, który powoduje, że wszystkie wózki jadą bardzo równo, co wszyscy uczestnicy chwalą – mówi Tomasz Szmelcuch.
Promotor zapewnia podczas zawodów niemal wszystko, co potrzebne jest do uczestnictwa w programie Easykart Trophy Poland. Od silnika, poprzez opony, a nawet olej i paliwo. Uczestnicy nie muszą się również sami zgłaszać w biurze zawodów, bo wszystkie formalności załatwi za nich team promotorski Birel ART Poland. Wystarczy odwiedzić namiot promotora tuż po przyjeździe na tor i przekazać dokumenty.
Kolejnym ważnym i nowym elementem jest obecność na torze dwóch mechaników Easykart Trophy Poland, dedykowanych do obsługi najmłodszych kierowców i opieki również podczas treningu na torze. W przypadku wypadnięcia z toru lub jakichkolwiek problemów z wózkiem młodziutkiego kierowcy, mechanicy pomogą powrócić na tor w czasie trwania treningu!


Promotor nie wymaga przynależności do teamu promotorskiego Kubica Racing Kart, który będzie zrzeszał grupę najmłodszych kierowców. – Podchodzimy do uczestnictwa w serii bardzo elastycznie i liberalnie. Jeśli rodzice kierowców mają życzenie pozostania pod opieką innych zespołów lub wystartować w zawodach treningowych prywatnie, nie będzie z tym żadnego problemu – mówi promotor.
Koszt kompletnego silnika sugerowanego przez promotora w promocyjnej dla zawodników startujących w serii cenie to 1250 złotych (nominalna cena 2050 zł). Silnik serwisowany jest u promotora i wydawany na zawody po których trafia do promotora z powrotem. Po sezonie staje się własnością zawodnika. Ze spokojem wystarczy na cały sezon, a w razie problemów, które zdarzają się nadzwyczaj rzadko, promotor dysponuje zastępczymi jednostkami napędowymi dla najmłodszych. Uczestnicy nie muszą martwić się również o serwis silnika, linkę gazu i filtr powietrza, który jest w zestawie z silnikiem. Serwisem zajmują się inżynierowie Birela delegowani do opieki nad najmłodszymi kierowcami programu Easykart Trophy Poland. Kompletny i przygotowany do treningów silnik najmłodsi otrzymują w piątek podczas weekendu wyścigowego, by przez trzy dni mogli zająć się tylko treningiem.
Ile musisz mieć, aby twoja pociecha mogła rozpocząć przygodę z kartingiem?
Nowe podwozie: Kubica Racing Kart lub Birel ART Easykart 50 – koszt 1500 eur/netto.
Podwozie używane: w zależności od oferty, z pewnością tańsze. Koniecznie Birel ART Easykart.
Nowy silnik: BB-n61E, koszt 1250 zł – wystarczy na cały sezon.
Nowe opony: slick ok. 110 eur/netto lub deszczowe ok. 140 eur/netto, z pewnością wystarczą na kilka weekendów treningowych.
Wpisowe na rundę: 150 zł (dwa dni treningowe).
Dzień treningowy w piątek: ok. 200 zł w zależności od toru.
Paliwo/olej: od promotora za darmo.
Opieka w teamie promotora: 1500 zł/weekend – opcjonalnie.


Pod koniec sezonu, jak co roku, we Włoszech jest organizowany finał światowy Easykart Grand Finals, w którym również mile widziani są najmłodsi kierowcy kategorii Easykart 50. Promotor przygotował bardzo dobrą ofertę, bowiem koszt wynajęcia kompletnego gokarta to 300 euro/netto na dwa dni.
– Zapraszam do uczestnictwa w serii Easykart Trophy Poland i kontaktu z nami. Mam nadzieję, że nasza seria to bardzo dobra alternatywa na rozpoczęcie przygody ze sportem kartingowym w Polsce, a także możliwość wyjazdów zagranicznych z młodym kierowcą. Zachęcam do kontaktu, jeśli ktokolwiek ma pytania. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie i udzielić kompletnej informacji – przekonuje promotor Easykart Trophy Poland Tomasz Szmelcuch.
Kontakt do promotora:
Tomasz Szmelcuch, kom. 600 912 006, e-mail: blkauto@automedia.pl
Przydatne materiały znajdziesz również w tym ARTYKULE.

fot. Joanna Lenart
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS