
Maciek Gładysz będzie najmłodszym polskim kierowcą w barwach fabrycznego zespołu. Młodziutki tarnowianin już niebawem oficjalnie wystartuje jako zawodnik EVO Kart. Debiut Maćka zaplanowano na Winter Cup w Lonato.
O jego znakomitych postępach mogliśmy się przekonać w minionym sezonie, kiedy ocierał się o czołówkę najmłodszej kategorii Rotax Micro Max. Po serii testów na przełomie roku EVO Kart zaproponował współpracę młodziutkiemu polskiemu kierowcy. Efektem będzie jego debiut w fabrycznych barwach już niebawem w Lonato, gdzie rozegrana zostanie 22. edycja słynnego Winter Cup kategorii międzynarodowych. Młodszy z rodzeństwa Gładyszów po raz kolejny wsiądzie do wózka włoskiej fabryki i wystąpi oficjalnie jako kierowca fabryczny.
– Jesteśmy na etapie ustalania, które rundy we Włoszech pojedziemy w 2017 roku – mówi nam Adam Gładysz, tata zawodnika i były kierowca wyścigowy. – Natomiast to już jest pewne, że Maciek pojedzie w EVO Kart.
Współpraca Gładysza z EVO Kart rozpoczęła się już podczas ostatniego memoriału im. Ayrtona Senny we włoskim Sarno. Umowę sfinalizowano podczas ostatnich oficjalnych testów serii WSK na torze w Adrii przed tygodniem. Maciek Gładysz miał wystąpić już w ten weekend w barwach EVO Kart w WSK Champions Cup. Debiut młodziutkiego tarnowianina przełożono na kolejny weekend wyścigowy we Włoszech – 19. lutego 2017.
Maciej Gładysz będzie kolejnym polskim kierowcą, który wystartuje w teamie fabrycznym. Niemal w tym samym czasie współpracę z zespołem fabryki podjął Kacper Rogala, który już w ten weekend debiutuje w Adrii jako kierowca Praga Kart Junior Team. Kierowcami zespołów fabrycznych są również Tymoteusz Kucharczyk, który ściga się w TB Kart, Paweł Myszkier pracujący dla niemieckiego Mach1 Motorsport i polski mistrz świata Karol Basz występujący w Kosmic Racing.
fot. GKT
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS