
Za nami pierwsza runda Kartingowych Mistrzostw Europy w hiszpańskim Campillos, którą zdominowali kierowcy Preema Racing.
W imprezie wystartowało 12 polskich zawodników, 3 z nich pojechała w finałach.
Znakomicie w całych zawodach prezentował się Borys Łyżeń.
Borys Łyżeń i Maksymilian Rafalik w kategorii OK oraz Kacper Rajpold w OK Junior wystartowali w wyścigach finałowych inauguracyjnej rundy Kartingowych Mistrzostw Europy FIA w Hiszpanii. Wśród seniorów Borys Łyżeń poradził sobie świetnie notując szóstą pozycję w finale. W drugiej części stawki rywalizację ukończył Maksymilian Rafalik, plasując się na 23. miejscu. W wyścigu finałowym OK Junior Kacper Rajpold zakończył swój udział tuż po starcie.
W hiszpańskim Campillos wystartowało dwanaścioro polskich zawodników. W OK Junior ścigali się Michał Zając (debiutant, Ricky Flynn Motorsport), Remigiusz Samczyk (Fusion Motorsport), Kacper Rajpold (Fusion Motorsport), Ksawery Dudkowski (Koski Motorsport), Leo Górski (MP Kartracing), Wiktor Stalmach (Fusion Motorsport) i Amelia Wyszomirska (KRZ Motorsport). W seniorskim OK Borys Łyżeń (KRZ Motorsport), Maksymilian Rafalik (KRZ Motorsport), Oskar Gałan (Fusion Motorsport), Klara Kowalczyk (KR Motorsport) oraz Franciszek Cegielski (KRZ Motorsport).

Najszybsi wśród Polaków w treningach oficjalnych byli, debiutujący w mistrzostwach FIA Michał Zając (21. miejsce) w OK Junior oraz doświadczony Borys Łyżeń (8. miejsce). W eliminacyjnym rankingu najwyżej plasowali się Borys Łyżeń, który pojechał znakomicie kwalifikacje notując wysokie pozycje w wyścigach (DNF, P4, P3, P2) oraz super heacie (P4) oraz Maksymilian Rafalik (P27 w rankingu po heatach), którzy zakwalifikowali się do wyścigu głównego. Borys startował z 9. pola, Maks z 27. Pozostali polscy zawodnicy uplasowali się poza finałową 36-stką. 65. był Oskar Gałan, 74. Klara Kowalczyk, 80. Franciszek Cegielski.
Świetna postawa Borysa Łyżenia to bez wątpienia efekt współpracy z Robertem Liwińskim, nowym mechanikiem kierowcy. Panowie współpracują od kilku tygodni, a efekt widać jak na dłoni. Doświadczony Robert Liwiński doskonale dogaduje się ze swoim nowym podopiecznym.

Z kolei wśród juniorów do finału wszedł jedynie Kacper Rajpold, który ruszył w nim z 28. pozycji. Niestety tuż po starcie pechowo zakończył swój udział. Weekend krakowianin rozpoczął od dalekiej 37. pozycji w czasówce, a później było już tylko lepiej. W heatach P20, P11, P19 i P7.
Pozostała szóstka polskich zawodników w juniorskim OK uplasowała się poza grupą finałową. Pecha miał szczególnie Remigiusz Samczyk, któremu zabrakło zaledwie jednego punktu do awansu, zajął 37. miejsce. Michał Zając był 49., Ksawery Dudkowski 53., Leo Górski 63., Wiktor Stalmach 64., a Amelia Wyszomirska 74.
Zwycięzcami rundy w Campillos i liderami w klasyfikacjach generalnych zostali dwaj kierowcy teamu Preema Racing, Brytyjczyk Noah Baglin (OK Junior) oraz Australijczyk James Anagnostiadis (OK).
Klasyfikacja OK
1. James Anagnostiadis (AUS, Preema Racing) +P1
2. Dries Van Langendonck (BEL, Preema Racing) +1.397, +P1
3. Christian Costoya (ESP, Parolin) +2.233, +P7
4. Thibaut Ramaekers (BEL, VDK Racing) +3.538, -P3
5. Chiara Battig (SUI, VictoryLane) +4.072, +P3
6. Borys Łyżeń (POL, KRZ Motorsport) +4.637, +P3
Klasyfikacja OK Junior
1. Noah Baglin (GBR, Preema Racing) =
2. Dean Hoogendoorn (NED, Preema Racing) +1.234, =
3. William Caleja (AUS, Forza Racing) +2.217, +P3
4. Bosco Arias (ESP, RFM) +2.488, -P1
5. Henry Domain (GBR, Forza) +4.572, =
6. Ilie Crisan (CAN, Tony Kart) +4.695, +P9
fot. KSP Reportages, @matteoessevisuals, Sportinphoto
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS