Za nami kolejna edycja finału światowego IAME World Final w hiszpańskiej Zuerze. Puchary światowe trafiły do czterech kierowców z różnych krajów. Tytuły dla Francuza, Brytyjczyka, Hiszpana i Irlandczyka.
Tegoroczny finał światowy IAME z pewnością zapisze się na kartach historii serii. Najpierw przeniesiony z Walencji do Zuery z powodu powodzi, w decydującym momencie wstrzymany z powodu gęstej mgły. Ostatniego dnia nie rozegrano wyścigów kwalifikacyjnych, po czym, na podstawie prowizorycznej klasyfikacji po trzech dniach kwalifikacji, rozegrano finały. Ostatecznie wyścigi finałowe czterech kategorii rozegrano z lekkim opóźnieniem i przyznano tytuły tegorocznych zwycięzców.
Zostali nimi Many Nuvolini z Francji w najmłodszej kategorii. Mistrz świata OK Kenzo Craigie w X30 Junior. Hiszpan Eduardo Dominguez Espinosa w kategorii X30 Senior oraz doskonale znany polskim kibicom John Norris z Irlandii w X30 Master, który niegdyś z polskim teamem KLM wywalczył podium Rok Cup Superfinal.
Tegoroczny finał nie był odzwierciedleniem ubiegłorocznej rywalizacji, w której panowali kierowcy Brytyjscy. Co prawda po tytuł sięgnął brytyjski mistrz świata Kenzo Craige, ale w kategorii Mini i Senior triumfowali przedstawiciele innych państw. Ubiegłoroczną rywalizację zdominowali Brytyjczycy.
Dla jedynego Polaka startującego w tej imprezie, Stanisława Ziarko, finał zakończył się na kwalifikacjach. Staś zajął 85. lokatę w kategorii X30 Mini po czterech z pięciu zaplanowanych wyścigach kwalifikacyjnych Wcześniej uplasował się na 84. miejscu w treningu oficjalnym.
Zawodnik szwajcarskiego teamu Spirit Racing plasował się w kwalifikacjach na 21. pozycji (+P7), 20. (+P8), 27. (+P1) oraz 30. (-P1).
Finał światowy IAME zakończył rozgrywki tej serii w Europie, ale nie na świecie. W tym roku kierowcy IAME Series wyjada jeszcze na tory w Argentynie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, gdzie 4 stycznia rozpocznie się nowy światowy rok rozgrywkowy IAME Series. W Europie seria ruszy w połowie lutego 2025.
Klasyfikacja IAME World Final 2024
X30 Mini
1 Nuvolini Many (FRA) podwozie Formula K
2 Granquist Ludwig (SWE) Falcon
3 Babicek Zdenek (CZE) MS Kart
4 Newstead Austin (GBR) KR
5 Venant Antoine Sylva (BEL) KR
6 House George (GBR) Energy Corse
7 Coby Christian (IRL) KR
8 Williams Harry (GBR) KR
9 Grignet Noah (BEL) Redspeed
10 Longhitano Aurelio (CHE) Parolin
X30 Junior
1 Craigie Kenzo (GBR) KR
2 Hagelen Devon (NLD) Kosmic
3 Green Zac (GBR) KR
4 Sharp Aston (GBR) Gillard
5 Buckley Tadgh (IRL) Gillard
6 Purcell Evan (GBR) KR
7 Piñera Rusiñol Aleix (ESP) OTK
8 Mota Daniel (ESP) KR
9 Sakala Otto (FIN) LN
10 Mulder Juste (NLD) Croc
X30 Senior
1 Dominguez Espinosa Eduardo (ESP) Birel Art
2 Biasatti Cristian (ITA) TB Kart
3 Dabija Andrei (IRL) Tony Kart
4 Higgins Mathew (GBR) Energy Corse
5 Wolfe Noah (GBR) Birel Art
6 Vandekerckhove Matthias (BEL) KR
7 Tudisca Alessandro (BEL) Kosmic
8 Vallve Martin Santiago (ESP) Birel Art
9 Pyykönen Otto (FIN) TB Kart
10 Hogan Sean (IRL) Tony Kart
X30 Master
1 Norris John (IRL) Tony Kart
2 Pagliarani Claudio (ITA) Tony Kart
3 Bessac Alexandre-Benoit (FRA) Exprit
4 Picot Nicolas (FRA) Tony Kart
5 Delré Thierry (BEL) TD Racing Kart
6 Nordvang Tommy Kvakkestad (NOR) KR
7 Edwards Gary (IRL) Tony Kart
8 Peurière François (FRA) Tony Kart
9 Vilander Toni (FIN) CRG
10 Saari Tero (FIN) CRG
fot. Josu Uribe; FilipeCairrao J.
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS