Nowy silnik Rok SVR będzie oficjalną jednostką napędową w wózkach kategorii Senior Rok i Expert Rok w sezonie 2025. Vortex wprowadza nowy silnik do swoich kategorii.
Dystrybutor silników Vortex w Polsce i organizator Rok Cup Poland poinformował, że w nowym sezonie silniki Rok SVR będą obowiązywać w kategoriach Senior Rok i Expert Rok. W komunikacie opublikowanym w mediach społecznościowych zaznaczono, że silniki w kategorii Junior Rok pozostaną w nowym sezonie takie same – Rok GP.
Silnik Rok SVR zadebiutował podczas zakończonego niedawno Rok Cup Superfinal. Nowe jednostki pojawią się również we włoskiej serii Roka oraz w imprezach Rok Cup Winter Trophy i Festival, również w kategorii Senior, Expert oraz Expert Plus dla najstarszych zawodników.
To kolejna zmiana „trzyliterowych” silników w historii ostatnich lat polskiej serii. Niestety, „trzyliterówki” nie mają szczęścia. W sezonie 2015 najpopularniejsza i flagowa kategoria Rok Cup – seniorska Rok 125 – otrzymała silnik DVS, który miał być przełomowy. Dystrybutor i jeden z głównych tunerów silnikowych przekonywali, że DVS, który zastąpił popularną 125-tkę odchudzono i pozbyto się elementów awaryjnych, przez co zmniejszył się koszt silnika i jego eksploatacji.
PRZECZYTAJ: Mamy nowe kategorie
W praktyce wyglądało to zupełnie inaczej. Silnik był drogi w eksploatacji, a kategoria oparta o DVS rozgrywała pełny sezon tylko w Polsce. Stwarzało to wrażenie, że Rok Cup Poland jest przysłowiowym poligonem Vortexa przed wprowadzeniem nowych silników w kategoriach międzynarodowych OK. Po zaledwie jednym sezonie DVS wycofano. Pozostał silnik Rok GP, który debiutował razem z DVS.
Jak będzie tym razem? Czyżby znów szykowała się zmiana w koncepcjach silników kategorii międzynarodowych?
Na zdjęciu głównym powyżej Piotr Borowczyk w nowej kategorii Rok SVR, która zadebiutowała w Rok Cup Superfinal 2024 w Lonato.
fot. Joanna Lenart (Shotsport)
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS