Zwołana w trybie specjalnym Światowa Rada Sportów Motorowych FIA, która obradowała na temat rosyjskich i białoruskich kierowców zatwierdziła również dwie sprawy dotyczące spraw kartingowych. Chodzi o paliwo i opony.
Zmienił się dostawca paliwa na zawody mistrzowskie FIA. Została nim francuska firma P1. Dostarczy paliwa na mistrzostwa kartingowe, puchary i trofea FIA w latach 2023-2025 (z wyjątkiem Superkartów). Jak przekonuje CIK FIA wybrane paliwo jest w 100% zaawansowane i jest wykonane z biokomponentów drugiej generacji i zrównoważonego paliwa syntetycznego.
„Przejście na paliwo neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla jest bardzo ważnym krokiem w kierunku ewolucji wszystkich mistrzostw kartingowych FIA, dodatkowo zapewniającym zgodność z nadrzędną strategią środowiskową FIA i pozwalającym nam kontynuować wyścigi w sposób zrównoważony i świadomy” – powiedział nowy szef CIK FIA Akbar Ebrahim.
Przedłużono okres homologacji o jeden rok dla opon z grupy 1, 2 i 3 homologowanych przez CIK-FIA. Jak czytamy w komunikacie, różne problemy związane z pandemią COVID-19 spowodowały konieczność przedłużenia o rok ważności homologacji podwozia, nadwozia, hamulców, silników itp. Na posiedzeniu Komisji CIK w dniu 9 listopada 2021 r. poproszono o powrót do normalnego rytmu trzech lat między sesjami homologacyjnymi. W efekcie homologacja opon do 31.12.2022 zostaje przedłużona do 31.12.2023, aby zapewnić trzyletni okres homologacji (2020-2023). Dostawcą opon na imprezy mistrzowskie pozostaje japońska marka Bridgestone i brazylijska MG Tires.
fot. CIK FIA
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS