We włoskim Lonato zakończyła się inaugurująca międzynarodowy sezon we Włoszech impreza WSK Champions Cup. Zwycięzcami zostali czterej kierowcy teamów fabrycznych. Trzech z Europy i jeden z Ameryki Południowej. W finałach zawodów wystartowało trzech Polaków.
Senna Van Walstijn w KZ2, Danny Carenini w OK, Andres Cardenas w OK Junior i Cristian Costoya w Mini zostali zwycięzcami pierwszego weekendu wyścigowego WSK we włoskim Lonato. W zawodach wystartowało siedmiu polskich kierowców, trzech z nich pojechało w wyścigach głównych. To Maksymilian Obst i Filip Niewiadomski w seniorskiej OK i Juliusz Ociepa w Mini. Pozostali Polacy zakończyli rywalizację w zawodach na prefinałach i kwalifikacjach.
Inauguracyjny weekend był znacznie słabszy frekwencyjnie niż ten przed rokiem, w którym wystartowała rekordowa liczba kierowców, prawie 360. W tym sezonie z różnych powodów mieliśmy zaledwie 170 zawodników w WSK Champions.
Kategorię KZ2 zdominowali kierowcy francuskich teamów. Dwie pierwsze pozycje zajęli zawodnicy fabrycznego Sodikart, a trzecią satelitarnego z Sodi CPB Racing.
Najszybszym kierowcą kategorii Mini został hiszpański zawodnik teamu Parolin Motorsport Cristian Costoya, który na mecie wyprzedził Czecha z Baby Race Jindricha Pesla i Holendra z Kidix FA Kart Deana Hoogendoorna. W pierwszej trójce w całym wyścigu widzieliśmy tylko jedną zmianę miejsc. Costoya wyprzedził Pesla, który ruszył do wyścigu z pole position. Hoogendoorn zachował swoją trzecią pozycję od startu do mety.
Juliusz Ociepa, który jako jedyny z Polaków przebrnął przez eliminacje w wyścigu finałowym zajął 25. miejsce. W trakcie rywalizacji kierowca IPK przesunął się o 6. pozycji do przodu.
Klasyfikacja Mini
1. Cristian Costoya ESP +P1
2. Jindrich Pesl CZE +0.553 -P1
3. Dean Hoogendoorn NED +0.598 =
…
25. Juliusz Ociepa POL +10.831 +P6
W nielicznej kategorii OK, w której mieliśmy dwóch polskich reprezentantów wygrał Włoch Danny Carenini, który wyprzedził dość znacznie wszystkich rywali i zakończył finał z dużą przewagą. Kolejne pozycje zajęli Rosjanin Maksimilian Popov i Brytyjczyk Coskun Irfan ścigający się w australijskiej ekipie Shamick Europe. Polscy kierowcy walczyli w wyścigu finałowym ze zmiennym szczęściem. Reprezentujący DPK Racing FA Alonso Kart Maksymilian Obst stracił trzy pozycje i ostatecznie uplasował się na 9. miejscu, a występujący w Alonso Kidix Filip Niewiadomski z pięciosekundową karą na koncie zajął 13. pozycję w 16-osobowej stawce. W rywalizacji wystartował również reprezentant Izraela Daniel Muallem (P15), którego możemy obserwować w polskich rozgrywkach w barwach Ernst Racing.
Klasyfikacja OK
1. Danny Carenini ITA +P1
2. Maksimilian Popov RUS +1.778 -P1
3. Coskun Irfan GBR +3.072 =
…
9. Maksymilian Obst POL +13.029 -P3
13. Filip Niewiadomski POL +22.897 (5s pen) -P5
Klasyfikacja OKJ
1. Andres Cardenas PER +P3
2. Zhenrui Chi CHN +2.631 +P11
3. Nathan Tye GBR +2.782 =
Klasyfikacja KZ2
1. Senna Van Walstijn NED =
2. Emilien Denner FRA +0.285 +P10
3. Arthur Carbonnel FRA +0.886 +P1
fot. Sportinphoto
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS