Borys Łyżeń, który w listopadzie zadebiutował w barwach FA Alonso Kart KidiX zanotował najwięcej wyprzedzeń wśród polskich kierowców podczas WSK Final Cup. Skierniewiczanin znakomicie odnajduje się w międzynarodowej kategorii Mini60.
Start w WSK final Cup był debiutanckim występem Borysa w tej imprezie w barwach fabrycznych FA Alonso Kart. Mistrz Polski i zdobywca pucharu należał do najbardziej dynamicznych zawodników swojej kategorii i jako jeden z dwójki Polaków, obok Juliusza Ociepy, zakwalifikował się do wyścigu finałowego.
Zawody w Adrii w kategorii Mini 60 wygrał w rumuński kierowca David Cristofor, ale na uwagę zasługuje fakt, że wszyscy kierowcy z pierwszej dziesiątki prócz zwycięzcy zdobywali swoje pozycje wyprzedzając rywali w tym wyścigu. Ta wyścigowa statystyka skłania do wyliczenia liczby wyprzedzeń wśród polskich kierowców najmłodszej kategorii. Autorem największej ich liczby jest Borys Łyżeń.
Borys zanotował 82 wyprzedzenia w ośmiu wyścigach, co daje średnią 10,25 wyprzedzeń w jednym biegu. To znakomita średnia dynamiki jazdy zawodnika. Dla porównania, Brytyjczyk Alfie Slater (11. pozycja w finale) zanotował ich 76, a najlepszy kierowca zawodów pod tym względem Angolańczyk Lorenzo Campos aż 110 i to w siedmiu wyścigach, bowiem do wyścigu finałowego nie zdołał się zakwalifikować. To absolutny rekord wśród kierowców Mini60 podczas WSK Final Cup. Daje to Lorenzo średnią wyprzedzeń 15,71 na jeden wyścig trwający 10 okrążeń!
Jak wyliczamy wyprzedzenia?
To bardzo proste. Choć można popełnić błąd analizując wyniki. Zgodnie z wynikami klasyfikacji prezentowanymi przez chronometrażystów po rywalizacji, na pierwszej stronie otrzymujemy liczbę ostatecznego przesunięcia w klasyfikacji danego zawodnika względem pozycji startowej np. +P15. Jest to jednak odzwierciedlenie liczby przesunięć, a nie suma wyprzedzeń. Ta wartość uwzględnia również przesunięcie w klasyfikacji wyścigu wskutek kary lub utraty pozycji wskutek odpadnięcia z rywalizacji, wypadku, awarii. Jednym słowem obrazuje ogólną sytuację zawodnika względem startu i mety. Nie jest to jednak faktyczna liczba wyprzedzeń. Ta ukryta jest w głębi wyników, którą obrazuje „wykres okrążeń” prezentowany w wynikach szczegółowych.
Bardzo rzadko się zdarza, że liczba przesunięć pokrywa się z liczbą wyprzedzeń. W przypadku Lorenzo Camposa obie wartości – nominalna i faktyczna – wyjątkowo pokryły się biorąc pod uwagę sumę wszystkich wartości prezentowanych we wszystkich siedmiu wynikach.
Najwięcej wyprzedzeń w imprezie:
Lorenzo Campos (ANG, Energy) 7 wyścigów – przesunięć w klasyfikacji +110, wyprzedzeń +110
Polacy
Borys Łyżeń (Kidix) 8 wyścigów – +74 (przesunięć), +82 (wyprzedzeń)
Juliusz Ociepa (Formula K) 8 wyścigów – +29 (przesunięć), +45 (wyprzedzeń)
Antoni Ociepa (Formula K) – 6 wyścigów – 53 wyprzedzenia
Patryk Michalik (KRK Racing) – 6 wyścigów – 23 wyprzedzenia
Adrian Potępa (Jastrzębski Racing) – 6 wyścigów – 18 wyprzedzeń
Jan Stencel (DR Srl Racing) – 6 wyścigów – 11 wyprzedzeń
fot. M4U
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS