Finałowy weekend Kartingowych Mistrzostw Polski w Bydgoszczy był niezwykle efektowny i emocjonujący. Szczególnie, że w kilku kategoriach walka o mistrzowski tytuł trwała do samego końca. Poznaliśmy sześciu nowych zwycięzców KMP.
Tegoroczne KMP były warte śledzenia. Zaskakujące rozstrzygnięcia, niesamowicie wyrównana walka w kilku kategoriach, emocje do ostatniego wyścigu i trzy efektowne weekendy wyścigowe cyklu. Kartingowi kibice mogą w tym sezonie czuć się usatysfakcjonowani, szczególnie, że wszystkie trzy weekendy mogli śledzić na żywo, prosto z torów w Poznaniu, Słomczyna i Bydgoszczy w bezpośredniej relacji live streamingu za sprawą Polskiego Kartingu. Dla naszej ekipy był to również powrót do relacjonowania zawodów po trzech latach przerwy.
Kartingowcy zjawili się w KMP licznie, choć różne były prognozy. W efekcie w „dużym” KMP czyli w kategoriach DD2 Max i OK Junior w trzech weekendach wystartowało średnio w trzech imprezach 30 kierowców (Poznań 34, Słomczyn 30, Bydgoszcz 26), natomiast w „małym KMP”, czyli mistrzostwach Polski młodzików średnio 64 (Poznań 65, Słomczyn 62, Bydgoszcz 64), co jest dobrym wynikiem. Najliczniejszą była kategoria Mini Rok, w której sklasyfikowano 32 kierowców.
O ile frekwencja zawsze może być lepsza, o tyle pod względem sportowym nie mamy się czego wstydzić. KMP to od wielu lat solidna marka zawodów przyciągających na swoje imprezy, z racji prestiżu, wielu znakomitych polskich zawodników. Martwi jednak brak w zestawach startowych naszych czołowych eksportowych kierowców, w znakomitej większości fabrycznych, którzy ścigają się „etatowo” na zagranicznych torach w OK, OK Junior i Mini60. Nieobecność tych pierwszych może być usprawiedliwiona z powodu wycofania z rywalizacji kategorii seniorskiej OK.
Szkoda, że w tegorocznych KMP nie wystartowali polscy zawodnicy wspierani przez PKN Orlen, należący do naszej kartingowej awangardy. Ich obecność z pewnością podniosłaby poziom sportowy oraz poprzeczkę dla wielu uczestników, czego dowodem był wyjątkowy start w inauguracyjnych zawodach w Poznaniu Gustawa Wiśniewskiego.
Kolejny raz z ubolewaniem mogliśmy stwierdzić również nieobecność podczas zawodów całego cyklu wielkiego idola padoku i wzoru wielu kierowców, Roberta Kubicy. Szkoda, bo jego obecność na polskim padoku z pewnością zwróciła by na zawody KMP uwagę dziesiątek tysięcy ludzi, w tym również potencjalnych sponsorów i partnerów polskich kierowców.
Mieliśmy w tym roku za to znakomitą rywalizację w kilku kategoriach, szczególnie tych najbardziej efektownych. W Mini Roku do ostatniego wyścigu walczyli Maksymilian Rafalik i Franciszek Lassota. W Mini Max emocjonującą walkę w obronie pierwszej pozycji w klasyfikacji generalnej stoczył z rywalami Borys Łyżeń, a w OK Junior Filip Niewiadomski, chcąc myśleć o swoim pierwszym tytule mistrzowskim, musiał pilnować wysokich pozycji. W DD2 znakomicie jechali Sebastian Janczewski i Kacper Siemiątkowski, a w Micro Max tuż za bezapelacyjnie najlepszym Antkiem Ociepą trwała zażarta walka o kolejne pozycje w klasyfikacji. Finałowy weekend mógł się szczególnie podobać wszystkim kibicom kartingu w Polsce.
Warto zaznaczyć, że żaden z ubiegłorocznych tryumfatorów KMP nie zdołał powtórzyć swojego sukcesu w tym roku. We wszystkich sześciu kategoriach zwycięzcami byli „nowi” mistrzowie. To również możemy określić jako pewien wyznacznik i poziomu i wyrównanej rywalizacji, w której wielu ma szanse na podium i dobry wynik, łącznie z tytułem mistrzowskim.
W najmłodszych kategoriach najszybsi okazali się Mateusz Wal (Baby Rok, CKT), podopieczny Huberta Cebulskiego oraz Antoni Ociepa z KRK Racing (Micro Max), teamu Adriana Różyckiego. Obaj kierowcy znakomicie zaprezentowali się podczas finałowego weekendu, wygrywając wszystkie wyścigi. Mateusz ustanowił niesamowitą serię dziewięciu zwycięskich wyścigów, co było doskonałym zwieńczeniem jego udziału w KMP i sprawiło, że od ostatniego wyścigu na inaugurację do końca cyklu był niepokonany.
W kategorii Mini Rok do ostatniego wyścigu o zwycięstwo walczyli Maksymilian Rafalik i Franciszek Lassota, których bezpośrednią walkę o wygraną obserwowaliśmy również wielokrotnie w serii pucharowej. W KMP również górą był Franek, który w tym sezonie zdobył dublet, mistrzostwo Polski i puchar. To osiągnięcie zasługuje na podkreślenie.
W Mini Max swoje umiejętności pokazało w pełni pięciu kierowców. To Adam Sydor, Jan Meissner, Franciszek Belusiak i Franciszek Sulima, którzy w Bydgoszczy wygrali wyścigi oraz Borys Łyżeń, późniejszy mistrz Polski, który prezentował niezwykle szybkie tempo.
W OK Junior bezapelacyjnie najszybszym zawodnikiem okazał się Bartosz Grzywacz, który po przenosinach z AMO do JR Racing zaliczył wszystkie wyścigi w rundzie na pierwszym miejscu i przesunął się ostatecznie na drugie w klasyfikacji generalnej. Mistrzostwo zdobył Filip Niewiadomski.
W DD2 Max obserwowaliśmy tradycyjną dobrą formę Sebastiana Janczewskiego oraz znakomity apetyt na wygraną Kacpra Siemiątkowskiego, który zwycięstwo przegrał z mistrzem Polski tylko czasówką. Podium uzupełnił Karol Kręt.
DD2 Max
1. Sebastian Janczewski (SRT) 90 pkt
2. Kacper Siemiątkowski (Wyrzykowski) 90
3. Karol Kręt (Birel ART) 64
4. Daniel Zając (DD Motorsport) 48
5. Mariusz Nowicki (Wyrzykowski) 45
wystartowało 12 kierowców
OK Junior
1. Bartosz Grzywacz (JR Racing) 100
2. Filip Niewiadomski (KRZ Motorsport) 67
3. Mikołaj Kania (ACR) 59
4. Iwo Beszterda (Parolin Poland) 51
5. Mateusz Piszczako (KRT Exprit) 49
wystartowało 14 kierowców
Micro Max
1. Antoni Ociepa (KRK) 100 pkt
2. Michal Soltys SLK (KRK) 68
3. Wiktor Stalmach (Bambini) 60
4. Adam Proficz (RKT) 59
5. Filip Kijanowski (Bambini) 44
wystartowało 14 kierowców
Baby Rok
1. Mateusz Wal (CKT Racing) 100
2. Michał Pomocki (DSR Shifter) 80
3. Błażej Kostrzewa (TGR) 64
4. Szymon Łykowski (MK Racing) 52
5. Adam Bryła (Bambini) 44
wystartowało 15 kierowców
Mini Rok
1. Franciszek Lassota (Parolin) 100
2. Rafał Paprota (Parolin) 80
3. Maksymilian Rafalik (ST Racing) 52
4. Marek Piórkowski (MK Racing) 51
5. Marek Łagan (CKT) 49
wystartowało 23 kierowców
Mini Max
1. Franciszek Belusiak (KRK) 65
2. Adam Sydor (KRK) 61
3. Franciszek Sulima (KRZ Motorsport) 57
4. Jan Meissner (MG Racing) 56
5. Borys Łyżeń (KRZ) 56
wystartowało 12 kierowców
Klasyfikacja generalna KMP 2021
DD2 Max
1. Sebastian Janczewski (SRT) 285 pkt,
2. Karol Kręt (Birel ART) 211,
3. Kacper Siemiątkowski (Wyrzykowski) 192,
4. Daniel Zając (DD Motorsport) 137,
5. Mariusz Nowicki (Wyrzykowski) 123.
Sklasyfikowano 17 zawodników.
OK Junior
1. Filip Niewiadomski (KRZ) 202,
2. Bartosz Grzywacz (JR Racing) 178,
3. Yicheng Qu (JR Racing) 136,
4. Łukasz Grabowski (KRZ) 131,
5. Iwo Beszterda (Parolin Poland) 114.
Sklasyfikowano 23 zawodników.
Micro Max
1. Antoni Ociepa (KRK) 238 pkt,
2. Filip Kijanowski (Bambini) 178,
3. Adam Proficz (Rzucidło Karting Team) 158,
4. Amelia Wyszomirska (Supersonic) 149,
5. Wiktor Stalmach (Bambini) 1148.
Sklasyfikowano 16 zawodników.
Baby Rok
1. Mateusz Wal (Cebulski Karting Team) 277,
2. Michał Pomocki (DSR Shifter) 178,
3. Szymon Łykowski (MK Racing) 207,
4. Błażej Kostrzewa (TGR Motorsport) 149,
5. Adam Bryła (Bambini) 102.
Sklasyfikowano 20 zawodników.
Mini Rok
1. Franciszek Lassota (Parolin) 224,
2. Maksymilian Rafalik (ST Racing) 218
3. Aleksander Jeleń (Bambini) 160,
4. Rafał Paprota (Parolin) 153,
5. Marek Piórkowski (MK Racing) 153.
Sklasyfikowano 23 zawodników.
Mini Max
1. Borys Łyżeń (KRZ) 208,
2. Adam Sydor (KRK) 190,
3. Franciszek Belusiak (KRK) 167,
4. Franciszek Sulima (KRZ Motorsport) 153,
5. Franciszek Cegielski (Bambini) 149.
Sklasyfikowano 16 zawodników.
fot. Joanna Lenart
© ℗ Wszystkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS