Zgodnie z planem CIK-FIA przystąpiła do homologacji podwozia, nadwozia, hamulców, silników, układów zapłonowych, gaźników, tłumików wlotowych i opon kategorii Mini. Zatwierdzenie to obowiązuje od 1 stycznia 2020 r.
Celem tej regulacji jest zapewnienie wspólnych ram technicznych, na których krajowe związki motorowe mogą polegać w różnych kategoriach dedykowanych młodym kierowcom.
– „Myślę, że homologacja sprzętu Mini jest bardzo pozytywna” – powiedział Felipe Massa, szef CIK-FIA. – „Z niecierpliwością czekam na jak największą liczbę narodowych związków motorowych, które przyjmą te nowe uzgodnienia. Ważne jest, aby szkolić najmłodszych kierowców w podobny sposób na całym świecie. Mam nadzieję, że kraje, które nie opracowały jeszcze klasy Mini, skorzystają z okazji, korzystając ze znormalizowanego sprzętu, aby postawić równe szanse młodym kierowcom i zachęcić ich do kontynuowania jazdy w kategoriach międzynarodowych”.
CIK-FIA nie planuje nadania kategorii Mini międzynarodowych ram sportowych, szczególnie dlatego, że nie ma międzynarodowej licencji dla kierowców przed ukończeniem 12 roku życia (osiągniętego w ciągu roku). Kategorie Mini mają pozostać na poziomie krajowym.
fot. South Garda Karting
© ℗ Wszystkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS