Kilka dni przed oficjalnym startem europejskiego sezonu Grupa OTK pokazała swoje nowe podwozia dedykowane kategoriom Mini. Wszystkie cztery marki włoskiej grupy spełniają wymagania nowej homologacji CIK-FIA.
Choć obserwowaliśmy je podczas ostatnich weekendów treningowych we Włoszech, dopiero teraz, kilka dni przed startem europejskiego sezonu Grupa OTK postanowiła zakomunikować o nowych podwoziach kategorii Mini, które rozpoczną w tym roku rywalizację kartingową. To podwozie Mini Rookie 2020, które ma być odpowiedzią Tony Karta na konkurencyjne podwozia.
Producenci przekonują, że nowe Mini Rookie to odnowione pod względem materiałów, geometrii ramy, układu hamulcowego oraz wyposażone w nową ramę podwozie, odpowiadające homologacji
międzynarodowej klasie Mini CIK-FIA. Rama nowego Mini Rookie przeszła kilka zmian technicznych, wynikających z dostosowania do nowego przepisu dotyczącego najmniejszej kategorii. Innowacje dotyczą zarówno użytych materiałów, jak i geometrii, ale także kilku innych elementów.
Wśród głównych zmian jest nowy regulowany podnóżek, przydatny do dostosowania pozycji kierowcy do różnych wysokości wzrostu zawodnika. Oprócz tego wprowadzono nowy system mocowania pedałów, umożliwiający ich szybki montaż, bezpośrednio przymocowany do wsporników przyspawanych do ramy, zwiększający sztywność i bezpieczeństwo. Podobnie jak w sprzęcie wyższych kategorii zastosowano dolne regulowane wsporniki siedzeń, aby ułatwić montaż w różnych pozycjach. Jeśli chodzi o ergonomiczny punkt widzenia toru, podwozie będzie dostarczane – w standardzie – z pochyloną piastą kierownicy, która dodatkowo została opracowana specjalnie dla małych dłoni kierowców Mini.
Układ hamulcowy to model BSM5, który został już przetestowany pod względem wydajności i skuteczności. Wyposażony w samoregulujący się pedał hamulca do zużycia okładzin hamulcowych, hamulec wykorzystuje tarczę samowentylowaną o średnicy 160 mm i charakteryzuje się pompą ergalową ze zbiornikiem oleju oraz przewodami hamulcowymi pokrytymi elastyczną stalową siatką aeronautyczną.
Kolejną innowacją w Mini Rookie 2020
jest nowy zestaw karoserii M8, opracowany w tunelu aerodynamicznym i
przetestowany z doskonałymi wynikami na kartach wyższej kategorii:
nowy spoiler przedni o wysokiej wydajności aerodynamicznej, nieco
wyższy niż występujący w starszej wersji podwozia bez wątpienia
wpłynie na wyniki – przekonują konstruktorzy.
W najbliższy
weekend na torze w Adrii rozpocznie się sezon kartingowy we
Włoszech. Na Adria International Raceway odbędą się oficjalne
testy serii WSK. Z pewnością zobaczymy tam oficjalnie nowe podwozia
„miniaków” Grupy OTK.
źródło OTK Group, The Racebox, Vroom
photo OTK Group
© ℗ Wszystkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS