Trofeo delle Industrie odbywające się nieprzerwanie od 1971 roku rozpoczęło swoją 46. edycję na torze South Garda Karting w Lonato. Do walki o trofeum stanęło niemal 250 kierowców w pięciu kategoriach. Po raz pierwszy w „Industrii” zobaczymy rywalizację kategorii X30.
Największe zespoły, najbardziej utytułowani kierowcy, znakomite nagrody i fascynująca rywalizacja. Włoscy organizatorzy z Parmy od wielu lat przyzwyczajają nas do niesamowitych emocji podczas Trofeo delle Industrie. Mamy nadzieję, że podobnie będzie i tym razem. Niestety w zestawie startowym brakuje Polaków, ale w historii tej prestiżowej imprezy mieliśmy kilka polskich akcentów. Najwyraźniejszym był tryumf w 2012 roku w kategorii seniorskiej KF2 Igora Waliłko. Jedyny w historii jeśli chodzi o zwycięstwa Polaków.
Popularna „Industria” to specyficzna impreza. Niezwykle prestiżowa, kończąca długi i pracowity sezon teamów fabrycznych, zespołów satelitarnych, drużyn prywatnych i kierowców, którzy liczą na dobry występ w kończącym się sezonie na Półwyspie Apenińskim. „Industria” jest jedną z ostatnich imprez w tym roku. To właśnie od ostatniego weekendu wyścigowego w październiku rozpoczynają się pierwsze testy nowych zawodników w drużynach, rusza giełda kierowców i ustalane są pierwsze przymiarki do nowego sezonu.
W Trofeo delle Industrie występowało wielu znakomitych zawodników. Na przestrzeni prawie pół wieku historii tryumfowali w niej tacy kierowcy jak Alessandro Zanardi, Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Danil Kvyat czy Lewis Hamilton. Polskiego honoru bronili kierowcy fabryczni. Od Roberta Kubicy po mistrza świata Karola Basza, ale jedynym polskim zwycięzcą tej imprezy był Igor Waliłko. W roku ubiegłym wśród tryumfatorów byli między innymi Paweł Bulantsev, Riccardo Longhi i Nikita Bedrin. W tym sezonie po raz pierwszy zostanie rozegrana kategoria X30, od kilku lat starająca się zaistnieć na Półwyspie, choć silnie wypierana z Włoch przez organizatorów kategorii międzynarodowych oraz serii Rok.
W tegorocznym zestawie startowym znakomite nazwiska i wiele nowych postaci. Ale w kategorii seniorskiej OK zaledwie 19 kierowców! Najwięcej, bo 72, wystartuje w kategorii Mini 60. Niezwykle liczna będzie KZ2 – 69 zawodników.
Jedynym polskim uczestnikiem w imprezie będzie Karol Lubas, inżynier wyścigowy w fabrycznym zespole CRG.
Początek rywalizacji w sobotę. Trening oficjalny wszystkich kategorii od godz. 10. Heaty kwalifikacyjne od 12.40. W niedzielę dokończenie kwalifikacji, prefinały i finały.
fot. Parma Karting, Trofeo delle Industrie, Archiwum
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS