
Polska reprezentacja walczy w finale światowym Rok Cup Superfinal we włoskim Lonato. Niemal w każdej kategorii Polacy zaznaczają swoją obecność notując wysokie pozycje w kwalifikacjach. W sobotę walka o zwycięstwo w tej światowej imprezie.
Szczegółowe wyniki, gdzie znajdziesz wszystkich Polaków ścigających się w Rok Cup Superfinal 2023.
53 polskich zawodników podjęło w tym sezonie walkę o zwycięstwo w finale światowym Rok Cup Superfinal. Wielu z nich obserwujemy na czołowych pozycjach w swoich kategoriach. Liderem jednej z nich jest krakowianin Bartosz Grzywacz, który najpierw zdobył pole position, a później pewnie wygrał kwalifikacje i jest głównym faworytem do wygrania finału światowego. W pozostałych klasach Polacy notowali wysokie pozycje w wyścigach kwalifikacyjnych, co jest dobrym prognostykiem przed sobotnimi wyścigami finałowymi.
Mini Rok
Kacper Rajpold (Babyrace), który uzyskał najlepszą czasówkę wśród najmłodszych polskich kierowców doskonale radził sobie w heatach kwalifikacyjnych. Najpierw uzyskał drugą pozycję, by później znów finiszować jako drugi kierowca stawki. Wysoko kończyli swoje wyścigi również Adrian Potępa (Jastrzębski), który dwukrotnie zanotował piąte miejsce oraz Marek Łagan (CKT), dwukrotnie szósty na mecie. Tomasz Cichoracki (Bambini) w jednym wyścigu finiszował na trzeciej pozycji.
Junior Rok
Wśród juniorów polscy kierowcy notowali znakomite wyniki. Niemal w każdym wyścigu Polak był w ścisłej czołówce na mecie, a kilkukrotnie nasi kierowcy wygrywali wyścigi. Maksymilian Rafalik (KRZ) i Marcel Kasprzycki (Jastrzębski) wygrali po dwa wyścigi kwalifikacyjne. Wysokie pozycje w wyścigach zajmowali również Franciszek Czapla (AMO), Adam Sydor (KRZ), Morgan Knudsen (AMO), Antoni Kosiba (AMO), Oskar Hildebrański (Jastrzębski), Marek Piórkowski (BM Racing).

Na uwagę zasługują wszyscy polscy kierowcy. Wśród tych, którzy plasowali się w drugiej części stawki w wyścigach kwalifikacyjnych warto zwrócić uwagę na Leona Lenartowicza, który w dwóch biegach wyprzedził 20 kierowców. Najpierw notując 12. wyprzedzeń uplasował się na 11. pozycji, a później 8. wyprzedzeń mijając metę jako 15. kierowca.
Senior Rok
W kategorii seniorskiej Rok Senior Polacy również plasowali się w ścisłej czołówce. Niestety, żadnemu z polskich kierowców nie udało się wygrać wyścigu, ale Polacy mijali metę na drugim, trzecim miejscu oraz w pierwszej piątce niemal w każdym biegu kwalifikacyjnym. Prym wiedli Kacper Turoboyski (AMO), Jakub Rajski (Ferrara) oraz Max Angelard (Jastrzębski), ale w ścisłej czołówce stawki finiszowali również Adrian Łabuda (Zanchi Motorsport) czy Colin Ważny (DD Motorsport). Autorem największej liczby wyprzedzeń wśród polskich kierowców był Oliwier Kobiela (Jastrzębski), który w jednym z wyścigów uzyskał aż 20 miejsc względem pozycji startowej, a w kolejnym 16.
Super Rok
Zdecydowanym faworytem w tej kategorii jest Bartosz Grzywacz (KGT Motorsport), który pewnie sięgnął po zwycięstwo w trzech wyścigach kwalifikacyjnych i plasuje się na pierwszej pozycji po kwalifikacjach. Super Rokkersi o 15.25 w sobotę wystartują w decydującym wyścigu, a krakowski kierowca wyruszy w wielkim finale z pole position.

Expert Rok
Wśród starszych kierowców startuje trójka Polaków. Na uwagę zasługuje wynik Daniela Zająca (DD Motorsport), który w swoim pierwszym wyścigu uplasował się na czwartym miejscu, by później finiszować jako szósty kierowca stawki. Wśród „expertów” startują również Adrian Marcinkiewicz (ACR) i Antoni Bal (Parolin Poland), którzy plasowali się ze zmiennym szczęściem w okolicach pierwszej dziesiątki.
Shifter Rok
W kategorii biegowej znakomicie radzą sobie Sebastian Janczewski (Ferrara) oraz Karol Pasiewicz (Magik), którzy dwukrotnie notowali pozycje w ścisłej czołówce. Sebastian Janczewski był dwukrotnie trzeci, a Karol Pasiewicz dwukrotnie piąty. Do ścigania wrócił również Jan Krencisz (AMO), który w jednym z wyścigów przesunął się o 9. pozycji w stawce.
fot. Joanna Lenart (Shotsport)
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS