Właściciel marki Rotax poinformował, że kategorie DD2 w nowym sezonie będą miały nowe tylne zderzaki. To warunek, by spełnić najnowsze wymagania homologacyjne CIK-FIA. Znikną stare zderzaki amortyzujące i chroniące tylne koła. Czy będzie bezpieczniej?
„Wszyscy zawodnicy Rotax DD2 powinni zapoznać się z regulaminem technicznym preferowanej serii Rotax Max Challenge i skontaktować się z organizatorem imprezy w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat tej aktualizacji. Ponadto każde podwozie DD2 używane do wydarzeń/serii zarejestrowanych w kalendarzach kartingowych FIA 2020 musi posiadać ważną homologację CIK-FIA.” – głosi komunikat firmy BRP-Rotax, która poinformowała o zmianach elementów podwozi kategorii DD2.
Firma zaznacza jednocześnie, że w ciągu ostatnich miesięcy komunikowała się z różnymi producentami podwozi, aby zapewnić płynne przejście z systemu ochrony tylnego koła do standardowego zderzaka homologowanego przez CIK-FIA i odsyła wszystkich kierowców do dealerów sprzętu Rotax, by zakupić nowe homologowane tylne zderzaki do podwozi dedykowanych dla DD2.
To wyjaśnia zdziwienie wielu kierowców podczas ostatniego Rotax Grand Finals, gdy okazało się, że w DD2 nie ma „tradycyjnych” zderzaków, a są nowe, przypominające zderzaki innych kategorii, jak Senior Max czy Junior. Różnica między zderzakami jest wielka, a te zaaprobowane przez CIK-FIA stwarzają większe zagrożenie, czego doświadczyło kilku zawodników podczas włoskiego Grand Finals. Między innymi Polak Sławomir Murański, który uległ wypadkowi i „dachował” na trzecim okrążeniu inauguracyjnego heatu kwalifikacyjnego.
W wywiadzie dla Polskiego Kartingu po finale światowym Murański stwierdził: „Mogę tylko powiedzieć, że te zderzaki od wózków seniorskich nie były dobrym pomysłem. Gdyby zamontowano klasyczne zderzaki od DD2, mogłyby mi pomóc w tej sytuacji. Zderzak zamortyzowałby dotknięcie koła i nie pozwoliłby na przeskoczenie go.”
Dziś już wiadomo, że „nowe zderzaki” będą obowiązujące w DD2 od nowego sezonu 2020. Jednak firma BRP-Rotax informuje, że zderzak tylny zatwierdzony przez CIK-FIA będzie obowiązkowy dla wszystkich wydarzeń lub serii Rotax Max Challenge wymienionych w kalendarzu sportowym FIA Karting Sporting Calendars 2020. Jest to wymóg FIA, aby spełnić najnowsze wymagania podwozia dotyczące używania sprzętu homologowanego przez CIK-FIA.
Chodzi zatem o serię Rotax Euro Trophy, która została zgłoszona do kalendarza sportowego CIK-FIA w nowym sezonie. Rotax Grand Finals, z uwagi na brak informacji o miejscu i organizatorze nie widnieje jeszcze w kalendarzu.
Czyżby kwestie homologacyjne były również powodem wycofania z kalendarza CIK-FIA największej imprezy serii Rok – Rok Cup Superfinal?
fot: Rotax-kart.com, koene.com, pslkarting.com
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS