Blue Racing to jeden z najmłodszych teamów na polskim kartingowym padoku. Warszawska ekipa ma w składzie dziewięciu kierowców w czterech kategoriach Rotax Max Challenge i ambicje, by w niedalekiej przyszłości ścigać się coraz szybciej. Pomóc w tym ma nowy główny inżynier Niebieskich.
Warszawska drużyna Blue Racing to nowa ekipa w polskim kartingu. Zespół powstał zaledwie przed rokiem, a już zrzesza dziewięciu zawodników ścigających się w Rotax Max Challenge Poland oraz zagranicznych rozgrywkach Rotax, takich jak Central Eastern Europe Max Challenge. Niewątpliwie jedną z twarzy zespołu jest Wiktoria Kulesza, która tegoroczne rozgrywki rozpoczęła w kategorii juniorskiej, a rok temu była polską reprezentantką w finale programu Girls on Track na torze Paula Ricarda we Francji. Wiki plasuje się w środku tegorocznej stawki juniorów po trzech odsłonach polskiej serii Rotax Max Challenge.
Tegoroczny skład Blue Racing uzupełniają Oliwier Wróbel, który doskonale sobie radzi w najmłodszej kategorii Rotax Micro Max. W pierwszej i drugiej rundzie tegorocznego sezonu Oliwier plasował się w pierwszej piątce, notując w jednym z wyścigów nawet trzecią pozycję. W ubiegłym roku Oliwier zajął wśród najmłodszych 15. pozycję, w tym bez wątpienia będzie znacznie lepiej.
W kategorii Mini Niebiescy mają dwóch przedstawicieli. To debiutujący w drużynie Karol Kalisz Maksymilian Kosmala oraz Oliwier Duhr, który dołączył do ekipy wiosną. W trójki niebieskich „miniaków” najlepiej radzi sobie Karol Kalisz, który po trzech odsłonach serii zamyka pierwszą dziesiątkę niezwykle silnej kategorii. W roku ubiegłym Karol zakończył rozgrywki na 21. pozycji. W tym sezonie zrobił niesamowity progress.
W kategorii DD2 Max/Masters team reprezentują Kamil Karczmarczyk i Michał Stępień. Ten pierwszy plasuje się po trzech odsłonach serii na piątej pozycji w klasyfikacji generalnej. Drugi jeszcze nie wystąpił w tegorocznych rozgrywkach w Polsce. Jesienią do składu ekipy z Warszawy dołączy z kolei Bartek Stępień, który wraca do zdrowia po kontuzji (złamanie nogi).
Blue Racing bardzo dobrze prezentuje się w polskich rozgrywkach. To efekt solidnie przetrenowanej zimy na włoskich torach Lonato, Franciacorta i Jesolo. Na tym ostatnim Niebiescy rozegrali pierwszą odsłonę Rotax Central Eastern Europe Max Challenge w składzie Wiktoria Kulesza, Karol Kalisz, Oliwier Wróbel.
Niebiescy liczą na dobry sezon pod okiem nowego głównego inżyniera i trenera teamu, doskonale wszystkim znanego Konrada Wróbla. Konrad zastąpił na tej funkcji Seweryna Szczepanika, z którym zawodnicy Blue Racing trenowali w roku ubiegłym.
Kibice najmłodszego dziecka kartingowego padoku liczą na dobre starty „niebieskich” kierowców w polskiej serii. Teamowi, który oparł swoją technologię na marce Praga będziemy bacznie przyglądać się w tegorocznych rozgrywkach Rotax. Wierzymy, że w niedalekiej przyszłości Blue Racing będzie odgrywał kluczowe role w rywalizacji kilku kategorii.
Aby zapoznać się z poczynaniami kierowców Blue Racing zachęcamy do odwiedzenia strony zespołu oraz oficjalnego profilu społecznościowego drużyny na Facebooku.
Więcej przeczytasz w najnowszym wydaniu Polskiego Kartingu.
fot. Blue Racing
© ℗ Wszelkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS