Światowa Rada Sportów Motorowych zebrała się w Paryżu na swoje ostatnie posiedzenie w 2021 roku i zatwierdziła wiele nowości na sezon 2022. To było ostatnie spotkanie z prezydent Todtem w roli gospodarza.
W Paryżu zostało zatwierdzonych szereg zmian w Regulaminie Sportowym CIK-FIA na sezon 2022 dla Kartingowych Mistrzostw, Pucharów i Trofeów FIA (z wyjątkiem Akademii FIA i Superkartów).
Podjęto między innymi decyzję, aby lepiej kontrolować koszty eksploatacji, podczas sesji testowych dopuszczone zostaną maksymalnie cztery zestawy nowych opon typu slick. Obejmuje to czwartkowy dzień testowy (z wyjątkiem pierwszej sesji, w której dostarczane są bezpłatne opony), oficjalne bezpłatne treningi w piątek i rozgrzewki.
We wszystkich zawodach i kategoriach zostaną wprowadzone super eliminacje (super heaty), dając tym samym kierowcom dodatkową szansę na zakwalifikowanie się do finału. Od 2022 roku Międzynarodowy Superpuchar Kartingowy FIA – KZ2 będzie nosić nazwę Puchar Świata w Kartingu FIA – KZ2.
W wyniku procesu przetargowego oficjalni dostawcy opon na rok 2022 przedstawiają się następująco: VEGA została wybrana jako wyłączny dostawca opon dla OK-Junior. Firma MG Tires została wybrana jako wyłączny dostawca opon dla OK, a firma LeCont dla KZ, KZ2 i Karting Academy.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS