Jest jednym z najlepszych kierowców Rok Cup ostatnich lat. W miniony weekend wygrał Superfinal w kategorii Super Rok. Rozmawiamy z Domenico Cicogninim, włoskim tryumfatorem 17. edycji Rok Cup International Final. O imprezie w Lonato, jego starcie i karierze oraz polskich kolegach z toru z Domenico rozmawia Paweł Surynowicz.
READ ALSO IN ENGLISH
W ubiegły weekend wygrałeś Superfinał Rok Cup. Jak się czujesz jako zwycięzca tego wydarzenia?
Oczywiście jestem naprawdę szczęśliwy z wyniku. Myślę, że od 2014 roku świetnie spisałem się w międzynarodowych finałach Rok, P2 w 2014 i P3 w 2016/2018, ale w tym roku z podwoziem Intrepid i pomocą właściciela Mirco Sguerzoni zrobiliśmy mały krok, aby zdobyć tytuł.
W tym roku byłeś bardzo szybki. Który wyścig był dla ciebie najtrudniejszy?
W zeszłym roku zacząłem ścigać się w Super Rok podczas mistrzostw Włoch Roka, gdzie udało mi się wygrać, ale przez karę za zderzak ukończyłem zawody na P5. Potem zrobiłem bardzo pozytywny wynik w Międzynarodowym Finale Rok w zeszłym roku (P3), biorąc pod uwagę, że nie trenowałem tak, jak naprawdę tego chciałem. W tym roku rozpocząłem sezon z podwoziem Tony Kart, jak zawsze z zespołem Flowers Racing Team, ale po kilku wyścigach, w których nie miałem tempa by rywalizować o zwycięstwo, postanowiliśmy zmienić podwozie, a Mirco naprawdę pomógł mi i mojej drużynie w ostatnich kilku miesiącach. W finale włoskiego Roka zdobyłem pole position i wygrałem wszystkie biegi, ale niestety nie trafiłem do finału z powodu mojego błędu.
W tegorocznym Superfinale Roka, we wtorek i środę nie byłem tak szybki, szukaliśmy dobrego ustawienia, abym był szybszy w trzecim sektorze i mógł konkurować w innych sektorach. W tych wyścigach dobre kwalifikacje są naprawdę ważne i byłem bardzo szczęśliwy z mojego P5, ponieważ wiedziałem, że mamy świetne tempo. W pierwszym biegu próbowaliśmy innej konfiguracji, ale nie podobało mi się to (najtrudniejszy moment tego weekendu). Tak więc na piątkowe dwa wyścigi zrewolucjonizowaliśmy ustawienie i dało to bardzo pozytywny efekt, bo rzeczywistości wygrałem heaty. W sobotę wiedziałem, że będzie trudny finał. Miałem nadzieję, że uda mi się uciec na pierwszych okrążeniach, aby uzyskać małą przewagę do końca, ale od razu zrozumiałem, że to niemożliwe. Wiedziałem więc, że naprawdę muszę walczyć, jeśli chcę wygrać, i tak właśnie zrobiłem. Kiedy Jamie Day minął mnie i miał tylko niewielką przerwę, natychmiast wyprzedziłem go, aby przerwać jego tempo, a potem mieliśmy walkę przez 5 okrążeń, aż do okrążenia 13, kiedy mijałem go na S (obrót 7/8). Po tym wyprzedzeniu wiedziałem, że zrobiłem małą przewagę i mocno nacisnąłem, aby bezpiecznie dotrzeć do flagi z szachownicą.
Oczywiście jestem wdzięczny dla Intrepid Driver Program, Flowers Racing, STM Engines i mojej rodziny, która mnie znosiła przez cały rok.
Który międzynarodowy finał Pucharu Rok, Twoim zdaniem, był najbardziej ekscytujący?
Naprawdę chciałem wygrać finał seniorów w 2017, w którym walczyłem z Maćkiem Szyszko, ale wypadek w ostatnim zakręcie pokrzyżował wszystko. Byłem smutny, ale jeszcze bardziej zmotywowany, by w końcu wygrać, co przyszło w tym roku.
Kiedy zacząłeś karierę kartingową? A dlaczego na przykład karting nie piłka nożna?
Karierę w kartingu rozpocząłem w 2010 roku w najmłodszej kategorii, aby podążać za pasją ojca do samochodów. Byłem natychmiast bardzo szybki i już w 2012 roku wygrałem włoski finał Rok Mini i trofeum Margutti. Właściwie to trafiłeś z pytaniem, bo lubię piłkę nożną, ale nie jestem dobry w na boisku jako zawodnik. W rzeczywistości od prawie 3 lat jestem sędzią piłkarskim i idzie mi dobrze. Bieganie, ruch, kondycja, jest naprawdę ważna, aby mieć dobry wynik w kartingu (być szybkim przez cały wyścig), podobnie jak trening na siłowni.
Kto jest twoim idolem kartingowym?
Kierowca kartingowym Max Verstappen, mój kask jest teraz bardzo podobny do jego kasku.
Och …a myślałem, że może to któryś z włoskich mistrzów świata…
A tak, też, Marco Ardigó to mój najlepszy, można powiedzieć ulubiony włoski kierowca. Przykro mi, że zakończył karierę wyścigową…
Co robi Domenico Cicognini w normalny dzień?
Uczy się. Lubię się uczyć i aktualnie jestem uczniem w liceum. Często też trenuję na siłowni lub biegam, a potem …znów się uczę. Trudno znaleźć czas na pracę, tego lata udało mi się jednak popracować jako ratownik na basenie, ponieważ nie miałem szkoły.
Znasz jakichś polskich kierowców z wyjątkiem Szymona Szyszko?
Ścigałem się z polskimi kierowcami, takimi jak Michał Kasiborski w 2014 roku, Szyszko w 2017 roku i Kacper Szczurek w zeszłym roku. To bardzo mocni przeciwnicy.
Domenico Cicognini.
Urodzony: 2001
Zespół: Flowers Racing Team.
Podwozie: Intrepid
Głowne osiągnięcia:
Rok Cup Superfinal, Super Rok 1st place 2019
Rok Cup International Final, Senior Rok, 3rd place 2016
Rok Cup International Final, Super Rok, 3rd place 2018
Rok Cup International Final, Junior Rok, 2nd place 2014
Trofeo Andrea Margutti 2013, 1st place, 60 mini
Trofeo delle Industrie 2012, 2nd place 60 mini
Trofeo delle Industrie 2013, 3rd place 60 mini
fot. Karting Colombia Fans, Domenico Cicognini (private archive), Rok Cup Global, South Garda Karting
© ℗ Wszystkie Prawa Zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS