Po raz trzeci z rzędu wyścig 24-godzinny na torze Le Mans wygrała ekipa teamu fabrycznego Sodi. Francuski team okazał się najszybszy w gronie 32 drużyn startujących w tej imprezie. Słynny endurance rozegrano już po raz 33.
Ekipa Sodikart w składzie Tom Joyner, Bas Lammers, Alex Irlando i Anthony Abbasse przejechała w ciągu 24 godzin 1504 okrążenia toru! To daje dystans nieco ponad dwóch tysięcy kilometrów, czyli pokrywa się z długością trasy, na przykład z Białegostoku na tor Le Mans. Właśnie tyle w ciągu jednej doby przejechali zwycięzcy imprezy, wykonując 35 razy pit-stop, czyli wizytę w parku maszyn. Co ciekawe, aż 12 drużyn wystąpiło w zawodach na silnikach kategorii OK.
Drugie miejsce w zawodach zajęła francusko-belgijska ekipa JFJ Performance, która przejechała zaledwie jedno okrążenie mniej niż tryumfatorzy. JFJ miała w swoim składzie również kilka kartingowych gwiazd. To Francuzi Adrien Renaudin, Kevin Petit, Jean Nomblot oraz Belg William Godefroid.
Trzecią pozycję na mecie zanotował zespół fabryczny CRG z Paolo De Conto, Pedro Hiltbrandem Callumem Bradshawem i Andreą Rosso w zestawieniu. Międzynarodowa drużyna CRG straciła na mecie 11 kółek do zwycięzców.
Przebieg wyścigu, uznawanego za najbardziej prestiżową imprezę endurance w światowym kartingu, miał wiele zwrotów akcji. Najważniejszy wydarzył się na półtorej godziny przed metą. W wózku prowadzącej wówczas w rywalizacji prywatnej ekipy JFJ Performance (tryumfatorzy sprzed roku w rywalizacji teamów prywatnych) zerwał się łańcuch. Wykorzystali to kierowcy fabryki Sodikart, którzy po 900 okrążeniach liderowania swoich rywali objęli prowadzenie, którego nie oddali do mety. Dla JFJ był to debiut w klasie GP1 (silniki OK i opony LeCont), który zosta ł uznany za rewelację tego wydarzenia.
W imprezie wystartowały 32 drużyny. Przeważały głównie francuskie zespoły, choć nie zabrakło Belgów, Czechów, Rumunów, Brytyjczyków czy Włochów. Wydarzenie od wielu lat odbywa się pod patronatem CIK FIA i jest jedną z najbardziej prestiżowych imprez kartingowych świata.
Ostateczna klasyfikacja 2018 FIA Karting Endurance Championship
1. Sodikart (Sodi/TM Racing/LeCont) – 1504 okrążenia (35 pit-stopów/ best lap 54.868)
Tom Joyner (GBR), Bas Lammers (NLD), Alex Irlando (ITA), Anthony Abbasse (FRA)
2. JFJ Performance (Sodi/Vortex/LeCont) – 1503 (32/54.994)
Adrien Renaudin (FRA), Jean Nomblot (FRA), Kevin Petit (FRA), William Godefroid (BEL)
3. CRG SPA (CRG/TM Racing/LeCont) – 1493 (34/54.585)
Paolo De Conto (ITA) – Pedro Hiltbrand (ESP) – Callum Bradshaw (GBR) – Andrea Rosso (ITA)
4. Le Manche Karting (Tony/Vortex/LeCont) – 1488 (31/54.984)
Nicolas Picot, Luca Midali, Hugo Arnaud, Killian Belhaire (wszyscy FRA)
5. Cormeilles KMD (Sodi/Vortex/LeCont) – 1483 (35/55.294)
Franck Laverrgne, Bastien Borget, Romain Jaloux, Marc Cammarata (wszyscy FRA)
fot. KSP Reportages/CIK FIA
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS