W najbliższy weekend w belgijskim Eupen odbędzie się najdłuższa halowa impreza świata. Morderczy wyścig 25-godzinny w słynnej hali, która każdego roku gości najlepsze zespoły kartingowe. W zestawie startowym tegorocznych zawodów trzy polskie drużyny. Polski Karting patronuje startowi zespołu BRT.
W zawodach w Belgii wystąpi 18 drużyn kartingowych. Polacy zjawią się w Eupen w mocnym składzie. Trzy polskie drużyny podejmą walkę o miano najtwardszej ekipy w Europie. Wśród startujących znakomici kierowcy i śmietanka halowców znad Wisły. Będziemy śledzić poczynania Polaków w Eupen i szczególnie przypatrywać się zespołowi BRT, który w roku ubiegłym zajął trzecią pozycję w wyścigu 24-godzinnym. To najlepszy wynik polskiej ekipy w tej imprezie. BRT po raz kolejny zawalczy o podium, tym razem najdłuższej imprezy kartingowej świata.
– 25 godzin to oczywiście chwyt marketingowy Belgów – tłumaczy nam kapitan BRT Artur Pel, który w Eupen pojedzie po raz piąty. – Do tej pory tradycją były wyścigi 24-godzinne, które odbywały się w Eupen, ale Belgowie celowo wydłużyli imprezę o godzinę, by zaznaczyć, że to właśnie ta impreza jest szczególna. To prawda, bo do Eupen przyjeżdżają najlepsze zespoły. Dodatkowa godzina nie zmieni jednak wiele w przebiegu wyścigu – uważa Artur Pel.
Na liście startowej widnieją nazwy 18 drużyn. To mniejsza frekwencja niż poprzednio, ale my cieszymy się, że w zestawie startowym są trzy polskie ekipy. Oprócz BRT walkę we Belgii podejmą Galaktyczni, młoda drużyna złożona z pasjonatów halówki, która wystąpiła już w długim dystansie w roku ubiegłym oraz Hussarya Karting Poland, w składzie której jest kilku znanych zawodników, ale też debiutanci. Hussarya po raz pierwszy oficjalnie zaprezentuje się w Eupen.
BRT ma w drużynie ośmiu kierowców. Wszyscy mają już doświadczenie startów w wyścigach długodystansowych, z imprezą w Eupen włącznie. Na torze pojawi się jednak tylko szóstka kierowców BRT. – Takie mamy ustalenia między sobą – przekonuje najbardziej doświadczony w startach w tego typu imprezach Artur Pel. – Stinty są godzinne, ale może okazać się, że będą dłuższe. Mamy doświadczenie w jeździe długodystansowej. Zdarzało się, że trójka kierowców brała na siebie ciężar 10-godzinnej jazdy podczas gdy trzech pozostałych odpoczywało. Będziemy musieli rozegrać start w tej imprezie taktycznie, bo większość stintów jest w wadze 80 kg, a część w 95. Wszystko okaże się jednak po dzisiejszych treningach, kiedy wykrystalizuje się u nas skład 6-osobowy startowy. Dwóch pozostałych członków zajmie się statystykami i strategią.
Wszystkie polskie drużyny startują w dywizji 1 zawodów. Tylko trzy ekipy w Eupen zaprezentują się w klasyfikacji Elite, ale wszyscy jadą razem. Start wszystkich Polaków w tej samej klasyfikacji dodaje smaczku tej rywalizacji. Po imprezie okaże się bowiem, która z polskich ekip jest najlepsza.
Faworytami imprezy są ekipy zaliczane do klasyfikacji Elite. Ale w dywizji pierwszej każda z drużyn może pokusić się o podium. – Nie znamy jeszcze dokładnych składów poszczególnych zespołów. Może więc okazać się, że jakiś team ma w swoim składzie mistrzów świata czy niezwykle doświadczonych kierowców, którzy bezbłędnie radzą sobie ze stresem, koncentracją i wyprzedzaniem dublerów czy zawodników jadących z cięższą wagą. W grę wchodzą również bardzo ciekawie rozwiązane Pit-Stopy. Składowych sukcesu jest dużo, ale wszystko okaże się w trakcie trwania wyścigu – mówi Artur Pel, który w roku ubiegłym był za kierownicą wózka w tej imprezie aż 10 godzin!
BRT dzisiaj wyłoni sześcioosobowy skład startowy. Po pierwszych treningach wszyscy kierowcy są w jednej dziesiątej sekundy, więc wybór nie będzie łatwy. Oprócz Artura Pela w kombinezonach drużyny zobaczymy w Eupen Adama Smuka, Mariusza Książka, Jarosława Kamieniarza, Kubę Jagórę, Mikołaja Pela, Pawła Kołodzieja i Michała Gutta. Który z nich wystąpi w morderczej 25-tce? Dowiemy się już niebawem.
Start imprezy w Eupen w sobotę o 9.00 (prezentacja kierowców), początek rywalizacji o 11.00. Zakończenie wyścigu w niedzielę.
Skład drużyny BRT – See My Back:
Adam Smuk, Artur Pel (kapitan), Mariusz Książek, Paweł Kołodziej, Jarosław Kamieniarz, Michał Gutt, Kuba Jagóra, Mikołaj Pel.
fot. Karting Eupen: Pure Racing Experience, Artur Pel
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS