W sezonie 2016 w polskiej edycji Rok Cup będzie aż siedem kategorii. Seria wzbogaci się o dwie. Promotor opublikował pierwsze informacje na temat kategorii, silników, wagi i numerów porządkowych w nowym sezonie.
Promotor polskiej edycji Rok Cup opublikował informacje dotyczące nowych regulacji regulaminowych kategorii pucharu na sezon 2016. Poznaliśmy nowe kategorie, które dołączą do już istniejących, regulaminową wagę każdej z nich oraz numery startowe kierowców. Promotor opublikował również informacje na temat opon.
Nowe kategorie w polskiej serii Rok Cup to biegowy Shifter Rok i dwie kategorie GP, które powstały z Rok GP, którą obserwowaliśmy w ubiegłym sezonie. Seniorska GP zostanie podzielona w roku 2016 na GP15 i GP25, i będzie do dyspozycji dla kierowców z licencją seniorską, którzy ukończyli odpowiednio 15 lat i 25. Przypomnijmy, że jeszcze dwa sezony temu dla seniorów dedykowane były dwie kategorie, prestiżowa Rok 125 i Super Rok. Po wejściu do użycia silnika DVS w miejsce Rok 125 powstała zupełnie nowa kategoria Rok DVS, a Super Roka zastąpiła kategoria Rok GP. We Włoszech natomiast, ojczyźnie serii, silniki DVS wykorzystywane były w kategorii Super Rok, a dotychczasowe silniki dedykowane dla Super Roka, z niewielkimi przeróbkami trafiły do kategorii Rok.
W sezonie 2016 w kategoriach Rok GP15 i Rok GP25 – obie będą wykorzystywały silnik Rok GP – podobnie jak w kategoriach Mini i Junior zostanie narzucona regulacja gaźnika, ujęta w karcie technicznej silnika. Możliwa będzie tylko zmiana dyszy głównej i pozycji igły w przepustnicy – czytamy w komunikacie.
Dodatkowo w kategoriach Junior, GP15 i GP25 dozwolone będzie zastosowanie zewnętrznej pompy wody z jednoczesnym usunięciem pompy z silnika, przy zastosowaniu oryginalnych zaślepek zgodnie z kartą techniczną.
Jedną z nowych kategorii będzie również anonsowany wcześniej Shifter Rok, którego rywalizację widzieliśmy między innymi w finale międzynarodowym w Lonato w 2015 roku. Tak więc zestaw kategorii przedstawia się następująco: Baby, Mini, Junior, GP 15, GP 25, Shifter i DVS, każda w odpowiednich ramach wiekowych zawodników. Najmłodsi kierowcy, startujący w kategorii będą mieli numery od 1 do 99 i kolejne kategorie odpowiednio, Mini 100-199, Junior 200-299, Rok15 300-399, Rok25 400-499, Shifter 500-599 i DVS 600-699.
Limity wagowe gokarta wraz z zawodnikiem w poszczególnych kategoriach:
Baby – 95 kg, Mini -110 kg, Junior -145 kg, GP15 -160 kg, GP25 -175 kg, Shifter -180 kg, DVS -155 kg.
Informacja o oponach wykorzystywanych dla poszczególnych kategorii:
Kategorie Baby i Mini opony „suche” typu slick – Bridgestone YJL – 4,0/10,0-5 przód; 5,0/11,0-5 tył. Opony deszczowe – Bridgestone YFD Rok – 4,0/10-5 przód; 6,0/11,0-5 tył. Maksymalny limit na weekend (dwie rundy) to 1 komplet slick i 1 komplet deszczowych.
Pozostałe kategorie (Junior, Rok15, Rok25, Shifter, DVS) opony „suche” typu slick – Bridgestone YLR ROK 4,5/10,0-5 przód;7,1/11,0-5 tył. Opony deszczowe – Bridgestone YFD ROK 4,0/10,0-5 przód; 6,0/11,0-5 tył.
Dla kategorii Junior, GP15, Shifter i DVS obowiązuje maksymalnie 1,5 kompletu slick (3 opony przednie + 3 tylnie) i 1 komplet opon deszczowych na weekend – 2 Rundy.
Dla kategorii GP25 limit maksymalny opon na weekend (dwie rundy) to 1 komplet slick i 1 komplet deszczowych.
Źródło: Rok Cup Poland
fot. Rafał Oleksiewicz (Polski Karting)
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS