Włoska fabryka CRG ogłosiła powrót Dino Chiesy jako szefa swojego zespołu. Chiesa doskonale znany z wcześniejszej pracy w CRG, a później w założonym przez siebie Chiesa Corse został nowym szefem fabrycznego zespołu włoskiego giganta.
Wielkiego odrodzenia CRG ciąg dalszy. Kilka dni temu informowaliśmy o pozyskaniu przez fabryczny zespół „Czarnych” jednego z najbardziej utytułowanych kierowców ostatnich lat Flavio Camponeschiego. Były trzykrotny mistrz świata i dwukrotny mistrz Europy rozstał się pod koniec ubiegłego roku z zespołem Tony Karta, a wraz z początkiem roku 2016 związał się z CRG. Camponeschi dołączył do innego włoskiego gwiazdora kartingu, który zasilił zespół fabryczny CRG, Paolo De Conto.
Dzisiaj w ich ślady poszedł legendarny Dino Chiesa, inżynier niemal od początku swojej kariery w kartingu związany z CRG. Później założyciel i szef słynnego Chiesa Corse związanego z marką Zanardi produkowaną przez fabrykę z Lonato. Chiesa jest jednym z elementów wielkiej reorganizacji grupy firm zarządzanych przez Giancarlo Tininiego i ekspansji CRG w kartingowym świecie. Będzie zarządzał zespołem CRG oraz koordynował działem wyścigowym ze szczególnym naciskiem na rozwój i ewolucję podwozi produkowanych przez fabrykę. Ma bezpośrednio podlegać szefowi Tinini Group. To dobra wiadomość dla sympatyków tej marki, bowiem Chiesa należy do najlepszych specjalistów w tej dziedzinie na świecie.
Giancarlo Tinini i Dino Chiesa.
W zespole fabrycznym CRG Chiesa będzie bezpośrednio współpracował z Belgiem Glennem Keyaertem, jednym z ojców sukcesów zespołu w minionym roku, który w 2016 roku będzie kierownikiem fabrycznej drużyny. Warto w tym miejscu wspomnieć, że angaż w zespole fabrycznym CRG otrzymał również Polak Karol Lubas, który po udanym tournée po Europie i Stanach Zjednoczonych pod koniec ubiegłego roku, dołączył do grupy fabrycznych mechaników utytułowanego teamu.
Ekspansja CRG trwa. W ostatnim czasie fabryka otworzyła kilka swoich wyścigowych gałęzi na świecie, między innymi w Stanach Zjednoczony powstał CRG Nordam (oddział północnoamerykański), a na Wyspach Brytyjskich CRG Wielka Brytania. W fabryce kontynuowana będzie praca nad silnikami Maxter, jak również włoski gigant położy duży nacisk na rozwój nowej linii Centurion, która powoli rewolucjonizuje tzw. rental karting (podwozia halowe).
Z pojawieniem się Dino Chiesy w CRG wiązane są spore nadzieje. Zespół fabryczny CRG w nadchodzącym sezonie będzie rywalizować głównie w rozgrywkach europejskich i światowych CIK FIA, ale również w zawodach Rotax i Iame X30 w oparciu o dwie marki CRG i Zanardi, którego wyłącznym dystrybutorem jest Chiesa Corse. Do dziś kierowcy ścigający się na tych podwoziach łącznie zdobyli 42 tytuły mistrza świata i 44 tytuły europejskie. Od 2016 roku w fabryce będzie prowadzona wspólna strategia rozwoju dla obu tych marek.
źródło: CRG, fot. CRG
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS