Rozpoczęła się przebudowa słynnego toru South Garda Karting we włoskim Lonato. Kartodrom, który jest prawdziwą „mekką” Rokkersów zostanie powiększony o 180 metrów. Prace potrwają niecałe trzy tygodnie i zakończą się na początku grudnia.
Kilka dni temu ruszyła przebudowa jednego z najsłynniejszych włoskich torów South Garda Karting w Lonato. To właśnie tam od wielu lat odbywają się finały międzynarodowe Rok Cup International, międzynarodowej serii Roka, która z powodzeniem funkcjonuje również w Polsce. 16 listopada na torze pojawiły się koparki i ciężki sprzęt. Modernizacja i wydłużenie nitki toru to jeden z warunków, by na Gardzie rozgrywano najważniejsze imprezy. Włosi chcą, by w najbliższej przyszłości zagościły tam kartingowe mistrzostwa świata. Modernizacja niewiele zmieni jeśli chodzi o całą nitkę toru. Chodzi bardziej o jej wydłużenie, by spełnić wymogi dotyczące organizacji najważniejszych imprez.
Projekt przebudowy toru South Garda Karting. Żółtym kolorem zaznaczono nową sekwencję łączącą się z prostą „mechaników”
Tor, który jest położony nieopodal jednej z wielkich fabryk kartingowych – CRG, jest niezwykle popularnym kartodromem. To właśnie tam testują często kierowcy fabryki CRG, tam również trenują zawodnicy z całej Europy i świata, w tym Polacy. South Garda znana jest z wielu międzynarodowych imprez. Nie tylko odbywa się tam finał międzynarodowy Rok Cup, ale również słynny Winter Cup, który w lutym przyszłego roku rozegra swoją 21. edycję. W Lonato rozgrywane są także popularne cykle imprez włoskich takich jak Trofeo di Primavera, Trofeo Andera Margutti, Trofeo d’Estate, Trofeo d’Autunno czy Trofeo delle Industrie, w których często startowali i wygrywali polscy kierowcy.
Polscy kierowcy podczas finału Rok Cup International 2013 w miejscu gdzie tor South Garda zmieni swoją nitkę. Powyżej Stanisław Garstecki, poniżej Nikodem Wierzbicki.
Dotychczasowa nitka toru liczyła 1010 metrów. Po modernizacji tor wzbogaci się o dwie krótkie proste zamykające się w długości 180 metrów, a zakończone nawrotem. Nowy odcinek toru rozpocznie się w połowie długiego nawracającego łuku nazywanego przez kierowców tzw. „patelni przy restauracji”, by powrócić do starej trasy na początku prostej prowadzącej do obecnej trybuny mechaników. Nowa sekcja toru będzie szersza niż dotychczasowa trasa. Ale to nie wszystko. Zostanie skrócona również sekwencja dwóch zakrętów znajdująca się tuż po minięciu trybuny dla mechaników (zdjęcie poniżej).
Nowy 180-metrowy odcinek toru znajdzie się w miejscu części starego padoku. To spowoduje nowy podział parku maszyn i parku zamkniętego. Prace, które rozpoczęły się 16 listopada potrwają niecałe trzy tygodnie. 4 grudnia zmodernizowany tor ma być oddany do testów. Pierwsza impreza po modernizacji toru odbędzie się w lutym przyszłego roku. Będzie to 21. edycja międzynarodowego Winter Cup, w którym wystartują kategorie Mini Rok, KZ2, OK i OK-Junior.
Zdjęcia z przebudowy toru otrzymaliśmy od kartingowego mistrza z Włoch Luki Corberiego.
fot. Luca Corberi, southgardakarting.it, archiwum
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS