PODZIEL SIĘ

Karol Pasiewicz, który w ostatnich tygodniach zawojował włoskie tory otrzymał kilka bardzo atrakcyjnych ofert z czołowych zespołów kartingowych ścigających się we Włoszech. Dowiedzieliśmy się, że wybór padł na juniorski team jednej z fabryk.

Zespół Revolution Motorsport, który w październikowym Rok Cup International w Lonato świętował podium za sprawą trzeciego miejsca Filippo Croccolino, będzie najprawdopodobniej nową drużyną Karola Pasiewicza, mistrza Polski młodzików i zwycięzcy Rok Cup Italia w tym sezonie. Włoski team to juniorski zespół Gold Karta czyli fabryki Righetti Ridolfi, której barwy reprezentuje pięciokrotny mistrz świata Davide Fore.

Młodziutki Polak znalazł się w orbicie zainteresowań kilku topowych zespołów po znakomitym występie w tegorocznym finale międzynarodowym Roka. Karol Pasiewicz pojechał fenomenalnie w finale światowej imprezy. Wygrał ją w fantastycznym stylu na ostatnich zakrętach, ale niestety kara za wbity przedni zderzak pozbawiła go historycznego tryumfu. Żaden bowiem Polak w historii tych rozgrywek nie wygrał jeszcze rywalizacji w najmłodszej kategorii.

Filippo Croccolino z Revolution Motorsport i Alfio Spina z Gamoto, czołowi kierowcy Mini Roka w tym sezonie we Włoszech.

Po finale międzynarodowym Rok Cup Karol otrzymał kilka ofert. Między innymi z drużyny Gamoto, ściśle związanej z fabryką CRG oraz z Revolution Motorsport będącego młodzieżową przybudówką fabryki Righetti Ridolfi. Dowiedzieliśmy się, że wybór padł na Revolution, z którym mistrz Polski ma wystąpić jeszcze w tym sezonie w pucharze Włoch, który odbędzie się na torze w Vitterbo jeszcze w listopadzie.

W ostatnich dniach kontrofertę dla Revolution złożył również team fabryczny Energy, który również chce skusić polskiego kierowcę. Przypomnijmy, że Karol Pasiewicz reprezentował barwy drużyny wielokrotnego mistrza Polski Andrzeja Szymańskiego, V-Kart Racing Team, który jest polskim teamem satelitarnym Energy.

– Dostaliśmy od Revolution Motorsport bardzo konkretną ofertę – mówi nam Marcin Pasiewicz, tata polskiego kierowcy. – Drużyna bardzo dobrze prezentowała się w finale światowym Roka w Lonato, byli wysoko. Mimo, iż w Polsce marka Righetti Ridolfi nie jest tak bardzo znana zdecydowaliśmy się przyjrzeć się tej ofercie i spróbować jeszcze w tym sezonie nawiązać współpracę.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że teamy Gamoto i Energy, które również wzięły na cel Karola Pasiewicza będą starały się przekonać zwycięzcę Rok Cup Italia do dołączenia do swoich składów w nowym sezonie.

Karol Pasiewicz jest w ostatnich sezonach jednym z najbardziej utytułowanych polskich kierowców. Występował w serii Rotax Max Challenge oraz Rok Cup Poland, a także zagranicznych rozgrywkach Rotax CEE, Euro finale i Rok Cup Italia. W październiku został pierwszym w historii polskim zwycięzcą Rok Cup Italia – narodowego finału tej włoskiej serii. Na początku sezonu 2017 został również nominowany do Akademii Orlen Team, sponsora strategicznego kartingu w Polsce koncernu paliwowego Orlen.

O kolejnych zmianach barw polskich kierowców już niebawem.

fot. Rok Cup, Marcin Pasiewicz
© Wszystkie prawa zastrzeżone

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here