Trofeo delle Industrie, które zakończyło się w niedzielę w Lonato wyłoniło zwycięzców kolejnej 46. edycji zawodów. Rywalizacje w kategoriach OK zdominowali kierowcy brytyjskiego Forza Racing, a wśród najmłodszych kierowców Rosjanie z drużyny Baby Race. W KZ2 wygrał zawodnik Birela.
Apetyty na zwycięstwo w kolejnej edycji Industrii miało kilka teamów fabrycznych. We flagowych kategoriach tryumfowali jednak Brytyjczycy z zespołu Forza Racing. Wśród juniorów bezkonkurencyjny był mistrz świata Dexter Patterson, a tuż za nim finiszował jego teamowy kolega Jonny Edgar. W kategorii seniorskiej wygrał Chris Lulham, również kierowca Forzy. Wygląda na to, że brytyjscy kierowcy są w tym sezonie najlepsi w kategoriach OK. Po zwycięstwie w mistrzostwach świata w Anglii, zaliczają kolejny znakomity występ w międzynarodowych rozgrywkach.
W najszybszej kategorii KZ2 mieliśmy w Lonato rywalizację zdominowaną przez Włochów. Zwyciężył znakomity Riccardo Longhi, niejako specjalizujący się w Trofeo delle Industrie w ostatnich latach. Ubiegłoroczny tryumfator i mistrz Włoch z 2015 roku postanowił po raz kolejny nie dać szans swoim rywalom, choć stawka kategorii biegowej była niezwykle silna. Drugi na mecie był ubiegłoroczny zwycięzca Trofeum Adrei Marguttiego Giacomo Pollini, a trzeci wicemistrz Europy z 2011 roku Mirko Torsellini. Rywalizacja KZ2 była niezwykle efektowna i wyrównana.
Wśród najmłodszych kierowców znakomicie prezentowała się dwójka młodziutkich Rosjan z drużyny Baby Race. Wygrał będący ostatnio na topie Nikita Bedrin, a tuż za nim na mecie zjawił się Rusłan Fomin. Trzecią pozycję zajął zawodnik teamu fabrycznego Parolin, Norweg Martinius Stenshorne.
Po raz pierwszy w Industrii zaprezentowali się kierowcy kategorii X30. Wygrał Włoch Vittorio Russo, wpisując się do historii tej imprezy jako pierwszy zwycięzca trofeum w seniorskiej kategorii Iame. Drugą pozycję zajął Alessandro Bruni, a trzeci był Argentyńczyk Luca Longhi, tryumfator Campeonato Sudamericano de Karting wśród kadetów rozegranych w Urugwaju w 2012 roku.
Trofeo delle Industrie to bardzo prestiżowa impreza rozgrywana nieprzerwanie od 1971 roku. W zawodach występowało wielu znakomitych kierowców, później związanych z królową motosportu Formułą 1. W Industrii ścigali się również Polacy. Jedynym zwycięzcą z Polski był Igor Waliłko w 2012 roku, jadący w jednym z satelitarnych teamów fabryki CRG pod marką Lewisa Hamiltona.
Klasyfikacja OK
1. Chris Lulham GBR +P1
2. Lorenzo Ferrari ITA +7.059, +P17
3. Leonardo Bizzotto ITA +7.519, -P2
Klasyfikacja OK Junior
1. Dexter Patterson GBR =
2. Jonny Edgar GBR +1.420, =
3. Dino Beganovic SWE +2.874, =
Klasyfikacja KZ2
1. Riccardo Longhi ITA +P1
2. Giacomo Pollini ITA +1.733, +P1
3. Mirko Torsellini ITA +1.878, +P1
Klasyfikacja Mini 60
1. Nikita Bedrin RUS =
2. Rusłan Fomin RUS +0.198, +P3
3. Martinius Stenshorne NOR +0.269
Klasyfikacja X30
1. Vittorio Russo ITA =
2. Alessandro Bruni ITA +4.723, =
3. Luca Longhi ARG +7.328, +P2
fot. Parma Karting, Trofeo delle Industrie
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS