PODZIEL SIĘ

Polska drużyna BRT zakończyła swój udział w tegorocznym Total Eupen 24h sukcesem. Polacy znaleźli się na podium kategorii Division1. To największy sukces zespołu w tej słynnej na cały świat imprezie. Przed kilkoma laty Team Poland zajął czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej. Teraz BRT znalazło się wśród trzech najlepszych zespołów kategorii Division 1. To kolejne podium Polaków w Eupen.

W Belgii obserwowaliśmy dwie polskie drużyny. BRT, w której wystartowało kilku bardzo doświadczonych zawodników oraz Racing Center Team Poland, w której znaleźli się kierowcy mniej doświadczeni, choć podobnie jak w BRT szybcy i głodni sukcesu. Dla kilku z nich były to pierwsze zawody 24-godzinne. Debiutowali w Total Eupen24 między innymi Przemysław Chlebosz i Jarosław Kamieniarz z BRT.

Polakom udało się jednak dotrzymać kroku w Division1 swoim rywalom i znaleźć na podium. To spory sukces BRT. Racing Center Team Poland uplasował się na 10. pozycji w tej kategorii.

– To jest zupełnie inny karting, jeżeli chodzi o wytrzymałość i skupienie. I prędkość na hali. Było mega szybko i brakowało miejsca na najdrobniejszy błąd – mówi jeden z dwóch debiutantów w BRT, Jarosław Kamieniarz. – Ciężko mi się odnieść do czasów samych okrążeń w trakcie wyścigu, bo jadąc w dużym skupieniu nie byłem w stanie na bieżąco tego śledzić. Nie zwykle ważne były pit-stopy. Na zmianę kierowców mieliśmy ich 22, a dodatkowe 5 przewidziano w regulaminie jako rozwiązanie taktyczne.

Imprezie towarzyszył nieprzeciętny ładunek emocjonalny i adrenalinowy u polskich debiutantów. Choć impreza i sam wyścig były mordercze, trwały 24 godziny non-stop, Przemysław Chlebosz nie zmrużył oka. – Ogólnie jak tak sobie liczę to 33 godziny jestem „on-line”, i nie bardzo mogę się odłączyć. Moje wrażenia są takie, że hej! Chciałem być przy tym wszystkim cały czas, nie bylem w stanie się odłączyć i pójść spać. Wiec jak nie jechałem to siedziałem na torze.

– Trzeba baaaardzo uważać na strategię w takim wyścigu – mówi Jarek Kamieniarz. – Nie da się ustalić planu do końca, trzeba reagować na bieżąco. Suma pit-stopów musi się zgadzać i trzeba na bieżąco ustalać jak długo ma trwać pit-stop. Szybkie, czyli minimum 30-sekundowe pit-stopy wcale nie oznaczają zyskania przewagi nad drużyną robiącą zjazdy z czasami 50 sekund. Specyfika tej imprezy jest totalnie odwrotna niż w klasycznych seriach wyścigowych gdzie pit-stop musi być wykonany jak najszybciej.

A jednak Polacy potrafili zastosować taką taktykę, by dosłownie w ostatnich minutach wyścigu uzyskać miejsce na podium. – Miałem obawy co do długości stintów. Trwały około 65 minut, ale po pierwszym przejeździe okazało się, że czuję się rewelacyjnie. Nie jestem zmęczony, tempo też było OK – mówi Przemek Chlebosz. – Super sprawą jest ścigać się z najlepszymi zespołami, jak Bluestar czy Modave gdzie jeżdżą najlepsi kierowcy halowi na świecie, Matias Grooten, Ruben Boutens, Giovanni Baccellieri, Rico Haarbosch. Niestety na ostatni mój stint trafił mi się wózek z uszkodzonym siedzeniem, które odjechało na maksa do tyłu. Skutkowało to jazdą z niedogrzanym przodem i przestrzelanie prawie każdego zakrętu o pół metra – metr za szczytem.

Ostatecznie BRT po raz pierwszy stanęło na podium morderczego Eupen 24h. Trzecia pozycja i w klasyfikacji Division 1 pokonanie  8 ekip. Drugi polski zespół uplasował się na 10. miejscu.

BRT wystąpiło w składzie: Artur Pel, Mariusz Książek, Jarosław Kamieniarz, Paweł Kołodziej, Michał Gutt, Przemysław Chlebosz.
Racing Center Team Poland: Mikołaj Pel, Paweł Wojciechowski, Zbigniew Janczak, Francois Jacquet, Łukasz Kubsz, Marcin Walas, Arek Kusztal.

STATYSTYKA BRT:
6 kierowców, 1574 okrążeń, strata do lidera 12 okrążeń, najlepszy czas okrążenia: 51.950s (676 okrążenie), średni czas okrążenia: 54.854s

STATYSTYKA RACING CENTER TEAM POLAND:
7 kierowców, 1550 okrążeń, strata do lidera 36 okrążeń, najlepszy czas okrążenia: 52.663s (533 okrążenie), średni czas okrążenia: 55.695s

Klasyfikacja Elite
1. Bluestars Racing
2. Modave PPS
3. DMC 1
4. Bluestar
5. Acuity Racing 1

Klasyfikacja Division 1
1. Acuity Racing 1
2. DMC 2
3. BRT See My Back
4. Modave Experience
5. Team FEV

10. Racing Center Team Poland

fot. Karting Eupen
© Wszystkie prawa zastrzeżone

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here