PODZIEL SIĘ

Kierowców Rotax Micro Max po raz pierwszy zobaczyliśmy w tym sezonie na toruńskiej Awix Racing Arenie. W rywalizacji inauguracyjnej rundy wystartowało 20 zawodników. Wygrał niesamowity Maciej Gładysz, który wprost zdeklasował swoich rywali. Był najszybszy we wszystkich wyścigach.

Dyspozycja jednego z najmłodszych kierowców w całej stawce była zadziwiająca. Maciek Gładysz, który już pod koniec poprzedniego sezonu zdradzał aspiracje do ścisłej czołówki Micro Max, w Toruniu pojechał niezwykle szybko i skutecznie. Zdobył pole position wygrywając czasówkę i wygrał cztery punktowane wyścigi. W finale zameldował się na mecie z ponad ośmio sekundową przewagą nad drugim kierowcą! Postawa młodziutkiego tarnowianina to spora niespodzianka, a sam kierowca i jego wyczyn jest prawdziwym objawieniem inauguracyjnego weekendu.

Oprócz zwycięzcy rundy w Toruniu znakomicie prezentowali się również Julia Obłój, Maksymilian Obst, Natalia Gładysz, Jonathan Madden czy Jan Jóźwiak. Stawkę opuściło wielu kierowców, którzy występowali w Micro Max w roku ubiegłym. Ich miejsce zajęła spora grupa młodszych zawodników, doskonale wypełniających powstałą lukę po czołówce z sezonu 2016. Dodatkowo w rywalizacji pojawiło się kilka nowych nazwisk, które już niebawem również będą liczyć się w walce o czołowe pozycje.

Kluczowym dla rywalizacji Micro Max był bez wątpienia wyścig przed finałowy. Maksymilian Obst, który plasował się na drugiej pozycji po heatach uczestniczył w incydencie, który bardzo skomplikował jego walkę o podium. Co prawda tempo Maksa było imponujące w finale, ale ostatecznie skończył rundę na 7. pozycji. Potknięcie wicelidera wykorzystali Jonathan Madden i Natalia Gładysz i to oni obok Maćka Gładysza stanęli w niedzielę na pozostałych stopniach podium.

Warto wspomnieć o niezwykle szybkiej jeździe Julii Obłój, która w Toruniu zaliczała się do najszybszych. Postawa młodziutkiej zawodniczki, podobnie jak Natalii Gładysz, niezmiernie cieszy. Zanosi się, że będziemy mieli w tym sezonie sporą konkurencję dla chłopców ścigających się w tej kategorii ze strony dwóch dziewczynek. To powrót do czasów, gdy kobiety odgrywały w kartingu w Polsce kluczowe role, jak choćby Natalia Kowalska czy Gosia Rdest. Miejmy nadzieję, że Natalia i Julia pójdą ich śladami.

Nie można nie przywołać w tym miejscu innych kierowców, którzy w Toruniu mieli dobre tempo i pokazali się z jak najlepszej strony. To przede wszystkim Jan Jóźwiak, Aleksander Matracki (debiutant!), Borys Rogala czy Maksym Burczenik, którzy stanowili o sile zaplecza ścisłej czołówki. W środku stawki znaleźli się również Szymon Szostak, młodziutki Ukrainiec Rostislav Kostyna czy Łukasz Grabowski. Dla siedmiolatka z CRG RDP, który debiutował w rywalizacji o punkty mistrzostw 12. pozycja to bardzo dobry wynik.

Stawkę najmłodszej kategorii uzupełniało w miniony weekend ośmiu kierowców, wśród których było czterech debiutantów. To Juliusz Ociepa, Marco Dittmann, Karol Kamiński, Aleksander Wójcicki, Piotr Borowczyk, Jakub Sosnowski, Antoni Derebecki i Gustaw Wiśniewski. Pamiętajmy o tych kierowcach, bo za jakiś czas oni również będą stanowili trzon rywalizacji w Micro Max i będziemy o nich często słyszeć.

Klasyfikacja finału Micro Max
1. Maciej Gładysz (Gładysz Karting Team), =
2. Jonathan Madden (Alpha Karting), +8.195, +P1
3. Natalia Gładysz (Gładysz Karting Team), +8.327,+P1
4. Julia Obłój (K-Dyno Kart), +8.611, -P2
5. Jan Jóźwiak (STR Maranello), =
6. Aleksander Matracki (CRG RDP), +P5
7. Maksymilian Obst (Bambini Racing), +P13
8. Borys Rogala (Inter Cars Karting Team), +P2
9. Maksym Burczenik (STR Maranello), -P2
10. Szymon Szostak (CRG RDP), -P2
11. Rostislav Kostyna (Exprit Ukraina), +P1
12. Łukasz Grabowski (CRG RDP), +P2
13. Juliusz Ociepa, +P2
14. Marco Dittmann (Alpha Karting), -P1
15. Karol Kamiński (STR Maranello), +P2
16. Aleksander Wójcicki (Uniq Racing), -P10
17. Piotr Borowczyk (Ernst Racing), +P2
18. Jakub Sosnowski (Wyrzykowski-Motorsport), -P2
19. Antoni Derebecki (STR Maranello) +6LAPS
20. Gustaw Wiśniewski (Jastrzębski Racing) DNS

fot. Rafał Oleksiewicz (Polski Karting)
© Wszystkie prawa zastrzeżone

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here