Liczby mają swoją magię. Przez wielu uznawane są za życiowy drogowskaz, inni nie przywiązują do nich większego znaczenia. Liczby towarzyszą nam od niepamiętnych czasów. Wszystko co w naszym życiu policzalne posiada swoją liczbę.
Sprawdźmy zatem jakie liczby zanotowaliśmy w swoich notesach podczas tegorocznych rozgrywek Rotax Max Challenge. To ciekawa i fascynująca lektura.
Zaprezentujemy tylko kilka „liczbowych” ciekawostek, począwszy od tych najważniejszych, jak liczba zawodników, rund, torów, przejechanych okrążeń w wyścigach o punkty, przez te, które możemy obliczyć uśredniając, jak ilość spalonego paliwa czy zużytych opon, na najbardziej wnikliwych obliczeniach skończywszy, jak liczba zużytych metrów przewodu paliwowego lub ilość wykorzystanych przez kierowców części … Zobaczmy.
Zacznijmy zatem od najważniejszych liczb tegorocznego sezonu. Podstawowe liczby to 5, czyli liczba weekendów pucharowej edycji serii Rotaxa, co w przeliczeniu na rundy daje nam okrągłe 10 (dwie rundy podczas każdego weekendu). Ważną liczbą jest również 4, co oznacza liczbę torów, na których rozgrywano tegoroczne zawody. Oddzielną liczbę stanowią kierowcy. W czterech rundach sezonu wystąpiło dotychczas 86 zawodników we wszystkich kategoriach. Ile rozdano pucharów? W kategoriach wyścigowych, a więc tych, które rywalizują o punkty wręczono w ośmiu dotychczasowych rundach 144 trofea.
Pójdźmy dalej i obliczmy, choć będą to uśrednione obliczenia, ile kierowcy zużyli opon, paliwa, oleju, świec oraz części. Z danych, które otrzymaliśmy od promotorów wynika, że podczas każdego rozegranego dotychczas weekendu mają do dyspozycji kierowców 175 kompletów opon. Jeśli pomnożymy to przez cztery dotychczasowe tegoroczne weekendy otrzymamy równe 700, a więc 2800 sztuk. Również średnio, podczas weekendu, kierowcy zużywają około 30 litrów paliwa i około 600 ml oleju, co w perspektywie sezonu daje nam około 13350 litrów benzyny oraz ponad 267 litrów oleju, ale tylko wówczas, gdyby wszyscy zawodnicy wystartowali we wszystkich weekendach wyścigowych. Doskonale wiemy, że tak nie było.
Pójdźmy dalej. Średnio, każdy z zawodników zużywa podczas jednego weekendu kilka świec. Przyjęliśmy uśrednioną liczbę 3. Po przemnożeniu przez liczbę kierowców otrzymujemy 1335 świec, ale tu również trzeba zaznaczyć, że wszyscy zawodnicy musieliby wystartować we wszystkich rundach. A więc nasz wynik to raczej prognoza i luźne dywagacje, aniżeli stan faktyczny. Jeśli natomiast chodzi o stuprocentową pewność, to wiemy, że w tegorocznym sezonie kierowcy wykorzystali z zapasów promotorów 101 zapinek zabezpieczających iglicę oraz 197 metrów przewodu paliwowego.
Polski Karting również prowadzi swoją statystykę. W tegorocznym sezonie transmitowaliśmy dla Was do tej pory, na żywo, 80 wyścigów w ramach pucharu Polski oraz 83 wyścigi mistrzowskie. Wydaliśmy w tym sezonie 4 numery naszego miesięcznika, a więc 168 stron. W kwietniu tego roku uruchomiliśmy nasz internetowy serwis, w którym opublikowaliśmy 346 podstron z wiadomościami z kraju i zagranicy, opiniami i galeriami fotografii, które przeczytało niemal 250 tysięcy użytkowników.
fot. Rafał Oleksiewicz (Polski Karting)
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS